Är det bara jag som inte är helt exalterad över Ics? Visst, den skall vara med optimerad hastighetsmässigt blaha blaha, men rent funktionsmässigt?
Jag själv väntar på min note, bör komma inom ett par dagar, så den ska jag väl eg. Inte säga någonting om. Däremot har jag idag en Htc Desire Hd med 2.3.5 och damens Samsung Galaxy Nexus med 4.0 ics att jämföra med.
Ägnade större delen av kvällen med hennes nexus och upplevde den nästan mer omständig att jobba med. Bl.a saknade jag snabbinställningsfältet för wifi, bluetooth osv i toppmenyn. Även facebookintegreringen är man ju bortskämd med sense/android 2.3.5 program som sync my pics gjorde bara delar av jobbet.
Även arbete med hemskärm kändes konstigt. För att lägga till widgets på hemskärmen ska man delvis in och rota i program istället för långtryck på skrivbordet.
Nu vet jag att tex snabbfältet finns i vissa rootade/custom roms, men det ska väl banne mig inte behövas? Har tröttnat på allt sånt meck. Det var kul en gång i tiden med Htc Hd2 osv, men nu tycker jag mest det är klabb med ofullständiga roms där både det ena eller andra inte fungerar.
Är det bara jag som är gnällig eller fler som tänker ung. Det samma?
Last edited: 30 januari 2012