Tips: ICS i slutet av Q1/Mars

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av yooz1e, 28 januari 2012.

1. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

2. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Mottagna gillanden:
    6.773
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max
    Jag är lite orolig över att det fortfarande inte har läckts någon beta version. För då kan man ställa sig frågan om dom ens har börjat med noten eller om den kommer få en regelrätt portning av sgs2 ics ...

| BOCA RC1 Powered Galaxy Tab P1000 | Tapatalk |

3. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte är helt exalterad över Ics? Visst, den skall vara med optimerad hastighetsmässigt blaha blaha, men rent funktionsmässigt?

Jag själv väntar på min note, bör komma inom ett par dagar, så den ska jag väl eg. Inte säga någonting om. Däremot har jag idag en Htc Desire Hd med 2.3.5 och damens Samsung Galaxy Nexus med 4.0 ics att jämföra med.

Ägnade större delen av kvällen med hennes nexus och upplevde den nästan mer omständig att jobba med. Bl.a saknade jag snabbinställningsfältet för wifi, bluetooth osv i toppmenyn. Även facebookintegreringen är man ju bortskämd med sense/android 2.3.5 program som sync my pics gjorde bara delar av jobbet.

Även arbete med hemskärm kändes konstigt. För att lägga till widgets på hemskärmen ska man delvis in och rota i program istället för långtryck på skrivbordet.

Nu vet jag att tex snabbfältet finns i vissa rootade/custom roms, men det ska väl banne mig inte behövas? Har tröttnat på allt sånt meck. Det var kul en gång i tiden med Htc Hd2 osv, men nu tycker jag mest det är klabb med ofullständiga roms där både det ena eller andra inte fungerar.

Är det bara jag som är gnällig eller fler som tänker ung. Det samma?

Last edited: 30 januari 2012
  4. Dingus

Dingus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277

MINA ENHETER

Håller med boltis..

5. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Mottagna gillanden:
    6.773
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max
    -1 okunnighet straffar sig.

| CheckROM v5 + AbyssNote v3.5 Powered Galaxy Note | Tapatalk |

6. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Och med det menar du? Utveckla gärna..

7. snajk

snajk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jo jag blev väldigt förvånad att Google inte hade lagt in snabbinställningarna i toppmenyn. Dock lägger de flesta tillverkare själva till de inställningarna, exempelvis HTC och Samsung gör ju redan det på alla sina GB-lurar och lär göra det även på ICS.

Att man inte kan lägga till widgetar/genvägar med långtryck känns också kontraproduktivt men det finns säkert en tanke bakom (eller så garderar de sig bara mot ytterligare stämningar från Apple). Samma sak med att de försöker få alla att ta bort meny-knappen. Jag tycker meny-knappen är en av de riktigt bra saker som särskiljer Androids gränssnitt från IOS.

Men ICS är fortfarande nytt så Google lär fortsätta utveckla det (förhoppningsvis) till det bättre. Inga av de här försämringarna gör heller att jag inte tänker uppdatera utan jag tycker att alla förbättringar väger över starkt. Sen får tiden utvisa ifall Samsungs ICS duger eller ifall det blir CM9, än så länge behåller jag dock stock.

8. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.361
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Får hoppas det, lagget i denna telefon är under all kritik... och om det ska vara långsamt gränssnit, ska dom faan se till att ha "snygga" animationer isånnafall som maskerar laget på ett fint sätt..men som det är nu ser det förjävligt ut i många fall...lagget gör att man skäms för att köra android...

9. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Har man bestämt sig att det är kass så hjälper ju inte en uppdatering till ICS heller är jag rädd.

10. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4.361
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    När jag köpte telefonen så var jag väl medveten om att det bara är när den har ICS som den är lever upp till sin potential..så det är bra frustrande att vänta... får hoppas inte google sabbar detta nu med Touchwiz, lagget måste bort helt enkelt, ej acceptabelt, det känns meningslöst att ha en så kraftfull cpu när en bra mycket klenare cpu och flera år äldre telefon flyter bättre.

11. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Vilket j-a tjat om lagg... jag tycker inte det är något lagg alls.... allt beror på vad man är van vid innan man skaffade den mobil man just nu har.
    Köp en annan mobil i stället för detta tjat.
    När det gäller Touchwiz så kan knappast Google sabba något då det ju är Samsung som lägger på det så att säga.

12. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4.361
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    jag skrev fel..jag menar..jag hoppas inte samsung sabbar detta..med touchwiz...
    Ska jag köpa en annan mobil istället, tack för tipset...men vad jag vet finns det ingen liknande produkt... tycker bara det är tragiskt att man lägger ner så mycket energi på själva hårdvaran sedan gör man mjukvaran laggig, det drar mer batteri..ser fult ut.. det är ju själva meningen med att ha en dubbel kärning processor att det ska flyta...men som sagt, vi får se hur ICS blir...

13. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Vad jag menade i grunden var att Samsung m.fl. gör en bra hårdvara men det är ju inte de som gör operativet....
    Man kan väl säga så enkelt som så att hårdvaran numera i mobiler ligger klart före operativsystemen och så lär det väl tyvärr alltid vara skulle jag tro.
    Faktiskt samma med "vanliga" datorer också numera...

14. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4.361
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    om du frågar mig ska samsung och andra tillverkare sluta göra sin egna skal... Touchwiz medflera ger android dåligt rykte..och måste vara enormt jobbigt för google att se hur deras hårda arbete bara leder till laggigt gränssnit i slutändan... pga av samsung will sabotera deras fina kod med touchwiz...

15. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Kan någon människa förklara när och var det så kallade "lagget" uppträder???
    Ingen app eller när jag kör browser har under 2 månader någonsin uppvisat något "lagg"
    Var finns det där lagget???
    Om det nu är i UIt så är det enda jag kan hitta i sidan med bookmarks i standard läsare som rycker lite ibland... OCH om det är störningar i mobilnätet men det är ju inte Notens fel...
    Jag är oerhört trött på det här med lagg eller "flytet" osv..
    Vem? förutom skolungar använder Noten till att bläddra runt i menyer och bland skärmarna?
    Jag har aldrig blivit tidsmässigt hindrad när jag ska starta en app..

Vad beträffar tjatet om ICS, så installerade jag en fungerande vanilla ICS FW på min gamla SGS och de va skoj en kväll med nyhetens behag och nu ligger den och skräpar igen...
    ICS kommer inte att bli nåt annat än skoj för en kväll och sedan börjar väl tjatet igen om nästa uppdatering... suck
    tack för ordet.. ;)

16. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Men alltså... du kan ju byta till vilken launcher du vill själv, vad är problemet?

Jag kör för tillfället min lur i 1Ghz utan lagg alls, MED hemska touchwiz som jag finner ganska smidigt med extra funktioner som annars inte finns i android. :-*:-*

17. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Ja, redan innan 2.3 kom ut så undrade jag varför man inte tjatade om Jello... Gingerbread liksom, när man kan tjata om något tre uppdateringar bort som garanterat är ännu bättre! :ehm:

18. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Vi med tyska notes, undra om vi kommer få ICS betydligt snabbare? Så vitt jag vet har inte äns svenska varianten LA4 ännu?

Sent from my awesome Galaxy Note using TapaTalk

19. MrBen

MrBen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Firmware

Jag funderar på att byta firmware till Open Europe eller annan, fråga: Upplever du något problem med att köra en tysk firmware vs. Nordic (Svensk)?

20. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Har inget att jämföra med då den kom på tyska :-) allt funkar hur fint som helst och uppdateringarna kommer snabbare.

Sent from my awesome Galaxy Note using TapaTalk

MrBen gillar detta.