Fråga: ICS med fler funktioner?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Gurk, 2 jan 2012.

  1. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu när man gått från HTC-sense till ren ICS inser jag att det är en del funktioner som jag saknar. Gillar ICS utseendet och hur det funkar som fanken, men som sagt, känns som det finns stora möjligheter att lägga till smarta funktioner.

    Om man vill ha ICS-utseendet kvar, men utökat med ett gäng smarta funktioner, är det då man ska vända sig till ngn lämplig ROM(osäker på om jag använder rätt ord här men jag tror det går att förstå vad jag är ute efter)?

    Jag har fått för mig att Cyanogenmod är ungefär så som jag beskriver men eftersom jag ännu inte har vågat mig på allt detta så har jag ingen aning. Eller blir det liksom ett helt nytt gränssnitt med de olika rommarna? (Har provat launcherpro och den är ju riktigt skön men inte fullt ut vad jag är ute efter)
     
  2. Zawaq

    Zawaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Är det någon särskild funktion du är ute efter? Kan ju vara så att det finns någon asp för det du är ute efter.

    Skickat från min Galaxy Nexus
     
  3. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tänker på lite allt möjligt som t.ex.

    - Större möjligheter att ställa in frekvens som jobb-exchange mailen kollas (vill kunna ställa in att den t.ex. bara kollar en gång om dan eller en gång i veckan och vid vilken tid på dygnet detta sker)
    - Få fram datum direkt uppe i listen när jag håller på den (Visst man kan ju dra ner den lite men men)
    - Få dialern att söka även på de bokstavskombinationer som blir när jag börjar knappa på siffrorna (tyckte detta var en grymt skön funktion)

    Kommer inte på ngt mer specifikt just nu men lite såna där småsaker som underlättar här och där. Man kan ju leta reda på program som gör det mesta men det vore så najs om man kunde få behålla det (i mitt tycke) otroligt sköna utseendet/formspråket i ICS.
     
  4. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Som du själv nämner så brukar CyanogenMod ha ganska många extra funktioner och ändå hålla sig till originalutseendet. Känner dock inte igen att dessa tre funktioner du räknat upp är något som bruka finas i CM. Hur som helst så är CM9 inte klar ännu men det går att lägga in en Nightly (en ej färdig version) då den är mer eller mindre stabil nu.
     
  5. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    CM9 har redan implementerat dialern-funktionen som du efterfrågar. Funktionen är även utbruten och används i andra romar. Annars kan du ju alltid byta dialer... nästan alla tredjeparts har denna funktion.

    Datum i notifikationsbaren tror jag är här för att stanna. Det gamla beteendet är GB. Vissa roms (MIUI väl?) kan man lägga till datum i raden permanent. Kanske kommer någonting liknande till ICS-baserade romar sen.

    Testa olika launchers och olika dialers är mitt råd! Lite senare kommer säkert portar från HTC, SE, Motorola osv som även fungerar på SGN, men än så länge är vi ju ensamma om ICS...