Jag har en galaxy nexus som kör v4.0.3. När jag ska installera en app och har ca 500 mb ledigt, så får jag meddelande att det inte går pga otillräckligt med ledigt minne. Är det något fel eller är det jag som inte förstår minnesfördelningen? Har det något med swap att göra? Irriterande är det iallafall. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Ingen aning om varför den säger så ibland även fast man har tillräckligt med utrymme. Händer mig och mina kollegor också. Det är bara att försöka installera igen och då fungerar det.
Det kan mycket väl vara /datadata som är fullt och rensa cachen kan hjälpa. Vill man vara lite mer specifik och har en rootad lur kan man öppna en terminal och köra du /datadata | sort -n för att se vilka appar som tar upp mest utrymme.
Jag tolkar det som att detta är ett problem som bara dyker upp när man kör custom ROM? Det fnns det inget smidigare sätt att tömma cachen?
Det är ett problem som jag inte stött på med en stock-rom än så länge. Har å andra sidan bara hänt en gång och det var när jag la in Cyanogen 7 första gången. Det går att rensa via terminal också, men det går rätt snabbt att köra en reboot in i recovery och rensa manuellt. rm-r /data/Dalvik-cache/* Ovanståendet är kommandot om jag minns rätt.