ICS-testning av widget önskas

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av systematica, 21 feb 2012.

1. systematica

systematica Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har utvecklat en widget på Market, Bitcoin widget, som vissa användare nu klagar på eftersom den inte verkar fungera på ICS (Android 4):

Jag har själv testat widgeten i emulatorn med Android 4 och då funkar widgeten utan problem.

Eftersom jag inte kan kontakta de som kommenterat och inte har tillgång till någon enhet med Android 4 så skulle jag behöva lite hjälp av er som har en sådan enhet och som har lust att hjälpa mig.

1) Ladda ner widgeten från Market (den är gratis).

2) Lägg till den på din hemskärm. (Gärna flera stycken med olika "Exchange service")

3) Låt den uppdatera och visa dig nuvarande Bitcoinvärdet i widgeten (ska göras direkt när den läggs till hemskärmen).

4) Klicka på widgeten för att se graf.

5) Rapportera här med hur testet gick, din enhets namn och din Android-version.

Stort tack på förhand till alla som vill hjälpa till!

2. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    541

MINA ENHETER

För mig visas den inte ens upp i widgetlistan. GNex 4.0.3 (AOKP custom). EDIT: Visades efter omstart av launchern.

Att lägga till widgets med alla olika exchange services funkar bra, synd att den fortfarande använder 2.3-temat dock. Släng in en refreshknapp uppe till höger också så slipper vi menyknappen. :)

Graferna ser dock inte bra ut alls.
    Ena stunden fungerar det bra (inte så ofta) sedan försvinner graferna helt plötsligt. Första bilden är tagen efter några försök då grafen visade sig bra. Andra är tagen då jag provade att zooma in/ut lite.
    http://minus.com/mpLLRgQ7g

En sista grej jag vill anmärka på är toasten som meddelar om uppdatering. Den är på tok för liten, troligtvis är inte den kodad för XHDPI? Se sista bilden på länken. Den borde vara minst dubbelt så stor.

systematica gillar detta.
  3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 350
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För mig fungerar den helt perfekt, kör med en läckt 4.0.3 version av Samsungs kommande uppdatering för SGS2. Hittar den i widgetlistan och kan lägga till den utan problem! Allt flyter på som vanligt också.

Testade den på en Galaxy S2 med gingerbread också, funkar exakt lika bra!

4. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag märker ungefär samma saker har inte hunnit få några försvinnande grafer men säger till om det skulle inträffa i övrigt märks det att appen inte är gjord för tablettar typ som min transformer prime då allt utom själva widgeten blir jättestort.

5. systematica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, bra att veta!

Ja jag försökte det länge men lyckades aldrig. Hela graffönstret genereras av ett externt graf-bibliotek vilket krånglar till det.

Det låter som problem med det externa graf-biblioteket. Ska se om jag kan återskapa det och om det kanske finns en ny version ute.

Hmm, toasten är en standardtoast och det kommer jag nog låta den vara:
    Kod:
    Toast.makeText(this, toastText, Toast.LENGTH_LONG).show();
    Tack för hjälpen!

6. systematica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Perfekt, tack för hjälpen!

Ok, tack för infon. Nej tablets har inte widgeten testats mot, det vore nog bra om jag gjorde förstås.

7. tryckluft

tryckluft Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har testat på en Asus Transformer med Android 4.0.3 och det är inga problem att lägga till widgets. Däremot är texten i själva programmet stor och suddig. Widgeten ser normal ut.

Trycker man på widgeten kommer ett diagram upp, med x y axel men inga värden.