ICS till Iconia?

Diskussion i 'Acer' startad av Cherokee, 21 oktober 2011.

1. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Vad tror ni? Kommer våra paddor få ICS om några månader... Än så länge har ju faktiskt acer levererat den senaste versionen av Android, om än lite sent kanske.

Men vad säger ni.. bättre sent än aldrig? ;-)

2. Gyllenb

Gyllenb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Skickade ett mail till deras support den 20. Fick till svar att de vet inte än om det är tänkt att släppa till denna modell.

Men hoppas verkligen att de göt det.

Ville inte google att tillverkarna skulle uppdatera sina produkter i 18 månader efter lansering eller är jag helt ute?

Sent from my X10i using Tapatalk

3. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    48.056
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag är osäker på hur detta är tänkt att fungera i praktiken. Det har inte framgått om exempelvis Google framöver endast kommer att välsigna tillverkare som följer 18-månaderspolicyn med "The Google Experience" i form av tillgång till Googles propertiära appar (Market, Maps m.fl.). Om så vore fallet hade få vågat bryta mot policyn eftersom Android utan dessa appar blir något begränsat. Utan en riktigt hård piska är det nämligen svårt att se någon anledning till varför tillverkarna skulle känna sig bundna av detta.

Med andra ord gäller det precis som tidigare att vara observant kring vem som tillverkat produkten och hur det historiskt sett fungerat med uppdateringar. Med facit i hand kan vi lugnt säga att ASUS verkar tillhöra créme de la créme när det handlar om uppdateringar för plattor medan Samsung, Acer och Motorola hamnat en aning på efterkälken. Det skall dock sägas att Motorola senast i dag lovade ICS för Motorola XOOM i USA i varje fall, hur det blir i Europa återstår att se.

Det finns inga begränsningar i hårdvaran som hindrar Acer från att uppdatera sina plattor, så förhoppningsvis sker det förr eller senare. Vad som kan påskynda det är om fler skickar mail angående detta, så publicera gärna deras e-postadress i ditt inlägg och en kopia på ditt meddelande.

4. Gyllenb

Gyllenb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Hej

Jag är otroligt nöjd med min A500, långt över mina förväntningar. Så tack för en mycket bra produkt.

Nu till min fråga.

Jag hoppas att ni kommer att släppa android 4.0 till denna Tabb med.

Med vänliga hälsningar Anders

Mtt svar blev:
    Hej!

kul att du är nöjd med din A500.

I dagsläget är det inte bestämt om vi kommer att släppa 4.0 till denna modell.

Hälsningar, Acer Support

Kontaktade dem via denna support sida
    https://customercare.acer-euro.com/customercare/CS2Service.aspx

5. mcyrrer

mcyrrer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Graffen

Graffen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3