ICS till SL101?

Diskussion i 'ASUS' startad av Threezool, 17 januari 2012.

1. Threezool

Threezool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Många skriver bara om Transformern men jag undrar själv om någon vet hur det ligger till med Slidern om den blir uppdaterad samtidigt som Transformern eller om man får vänta ytterligare på den uppdateringen?

Ett svar från Asus Sverige skulle även vara uppskattat :)

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

3. Threezool

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Som jag skrev så står det i stort sätt bara om Transformer och den enda nyheten (andra länken som jag redan hade hittat innan) skrevs innan Transformer Prime ens hade fått sin uppdatering.

Jag vet hur man googlar ;)

Finns det några nyligen publicerade nyheter/citat från Asus ang. SL101 och ICS?

4. silversked

silversked Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Asus Eee Pad SLider SL101 and Transformer TF101 will receive ICS (Ice Cream Sandwich) immediately after Prime!! SÅ! (Published on January 09, 2012)

5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Uppenbarligen vet du inte hur man googlar... står även på asus facebooksida.

6. Threezool

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ja? Men nu har en massa datum kommit ang Transformer och när den får uppdateringen men inget om Slider så vad är problemet?

Se ovan, jag vet vad den senaste statusen är och undra om det har kommit något nytt om det med datum eller tidsram annat än "Efter Prime" som det nu har kommit till Tranformern.

Vad alla var griniga idag då -.-

7. Threezool

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tänkte jag skulle tipsa om hur man får ICS till SL101 då detta funkade utmärkt för mig!

Fick detta från Transformerforums.com:

(1) Go to the following website:

ASUS - Eee- ASUS Eee Pad Transformer TF101

(2) Choose android.

(3) Download the latest WW/US/TW/etc. version of ICS there.

(4) Unzip that file. Inside, you will probably find a folder called update. Inside that folder, you will find another zip file. Keep this zip file.

(5) Change its name to EP101_SDUPDATE.zip and place this file in the root of your micro sdcard.

(6) Put micro sdcard into TF.

(7) Turn off TF.

(8) Power on by pressing and holding the power and volume down buttons at the same time.

(9) Once you see some texts on the upper left hand corner of the tablet, release the buttons and immediately press the volume up button.

(10) Watch your tablet upgrade itself to ICS.

Once ICS officially comes out for the slider, repeat this process but use the official ICS for the slider firmware.

Inga problem eller störningar som Transformer användarna verkar uppleva heller och inga buggar eller kompabilitetsproblem vad jag kan se heller! :D

8. halvar

halvar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

hejsan la in ics från transformer I min slide och flash fungerar inge vidare trots senaste updateringen å nu vill jag tillbaka till honeycomb men får inte in de :( nån som har tips på hur man får tillbaka honeycomb Igen?

9. Delarium

Delarium Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Not possibruuuu! (om du inte rootar och fixar).