ICS till Sony Tegra2. Kanske händer något nu?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Wimz3n, 27 apr 2012.

1. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Nu har ICS släppts till Sonys tab som har Tegra2.
    Ska man bli otålig igen och hoppas på att vi får en ICS rom men fungerande hv stöd inom snar framtid eller är det så illa att det skiljer sig allt för mycket i övrig hårdvara?

Känns lite som om ett litet hopp tänds. Börjar bli trött på GB rommar och kan inte i nuläget använda den ICS som finns då jag har lite behov av hv accelerationen.

Chansen att LG släpper något officiellt före slutet av hösten är väl ganska osannolik.

2. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Trots att det är nvidia tegra 2 på båda så tror jag inte det är samma chipset på Sonys. Så tyvärr tror jag inte det gör så stor nytta...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

3. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Det var ju ganska typiskt. Men jag var rädd för att det va så. Jahapp, då e de bara o vänta... o vänta... o vä.... ja, ni förstår nog.
    Hoppas nästa nexus har minneskortplats, då tar jag den direkt och slipper företagstrångsyntetssyndromen som lg/nvidia besitter.

För mig har det nu gått så långt att jag skaffat mig ett nytt ATI gfx kort till datorn (normalt hade det blivit nbidia). Har även köpt en tv och ratade LG. Dom in ger inget förtroende hos mig just nu. Så jag avsäger mig som potentiell framtida kund... *suck* Ett tag trodde jag faktiskt... :(