Fråga: ICS utan Factory Reset?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av alex97k, 15 augusti 2012.

1. alex97k

alex97k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej! Jag vill då ha ICS men jag orkar inte Factory Reset. Är jag fast eller finns det en rom jag kan ha?

2. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Suck it up och resetta, du kan säkert få in ICS utan reset men absolut ingenting lär fungera.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

3. Spaxx

Spaxx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Haha herregud, hur jobbigt är de..

Sent from my Samsung Galaxy S2 using CyanogenMod10

4. louksor

louksor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan svejsan!
    Nyreggad o mitt första inlägg här :)

Jag köpte nyss en S2, min första Android mobil :)
    Den hade Android 2.3.5 inlagt.
    Jag la in mina kontakter och ändrade inställningar osv så den blev som jag ville.
    Sen efter jag installerade programmet Kies, så stod det att det fanns en uppgradering av Android. Så jag valde att uppgradera, Kies laddade ner firmware osv men sen under uppgraderingen så tappade programmet anslutning till min mobil hela tiden, så efter många försök att uppgradera med Kies så gav jag upp.
    När jag sökte efter ny uppdatering direkt i mobilen, så fanns det ingen ny stod det...

Efter en sökning på google hittade jag ett program som heter Odin och en liten guide hur man flashade.
    https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Flasha_SGSII_med_Odin

Hittade även firmware; http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9100&pcode=HTS&os=1&type=1#firmware

Laddade ner Android 4.0.3 där, som är till TRE som min mobil är låst till.
    Sedan följde jag guiden och flashade!
    Efter mobilen startat om så fanns det flera nya program osv, men alla mina inställningar och kontakter osv fanns kvar..

Vilken firmware du ska ha beror på vad din mobil är låst till? Eller om den är olåst...
    Finns ju även en del moddade firmwares som verkar bra, tex Android 4.1.1 - Cyanogenmod 10.

Kan dock inte garantera att dina inställningar, kontakter o saker finns kvar om du uppgraderar, men då de fanns kvar för mig så bör det bli samma för dig.

Fast har efteråt läst att man ska återställa mobilen till fabriksinställningar efter man flashat den, då det tydligen kan krångla annars (?) Även läst att man skulle återställa även innan man flashar..
    Men det gjorde aldrig jag, då det inte stod med i guiden jag följde.

Det finns program som man kan göra en backup på sms osv med och kontakter går att ta backup direkt till google, eller till datorn.
    Så jobbigt är det inte att spara allt man vill ha kvar i mobilen och så får man ju en backup av mobilen samtidigt, som kan vara bra att spara om man skulle tappa bort mobilen eller om den blir stulen eller går sönder. Då finns iaf det mesta kvar (beroende på hur lång tid efter backup nåt händer o hur mkt man ändrar i mobilen.....)

Lycka till :)