Fråga: Idé att byta till One Max?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Poteta, 6 dec 2013.

1. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Sonen vill gärna gå över till den goda sidan från iPhone och det ska givetvis uppmuntras med en riktigt bra lur. :)

Själv har jag en One som jag är sjukt nöjd med. Prylgalen som man är tar jag gärna chansen att skaffa en One Max till mig och ge min halvårsgamla One till grabben.
    Dock blir jag lite (minst sagt) avvaktande efter att ha läst om den nya luren. Löstagbar baksida gör att byggkvalitén inte går att känna igen och ingen bildstabilisering m.m. Att fingeravtryckssensorn inte fungerar bra bryr jag mig inte om eftersom jag inte saknar någon idag.
    Annars då? Jag uppskattar den större skärmen eftersom jag har allt digitalt idag, alla anteckningar och annat sköter jag via en iPad som jag kanske slipper med en ny mobil. Jag får många beställningar på pdf och på den vanliga One blir det för litet.
    Jag har inte kunnat hitta något om battertiden heller, är den lika som One eller kanske t.o.m. lite bättre?

2. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
  3. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    alla recensenter verkar överens om att om man byter från One till Max så är det enda man eventuellt gillar - skärmen. Resten är ett nerköp

4. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Nerköp på vilket sätt? Den kan väl inte vara sämre än One eftersom det är samma spec förutom byggkvaliten och bildstabiliseringen?

5. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    kameran ska va sämre som sagt.. sen ska storleken vara lite väl överdriven.. den är väldigt mycket större än en Note 3 tom. Så det är väll upp till dig vad du tkr om det.. :)

6. inact_0030

inact_0030 Guest

Skärmen på One Max har exakt samma pixelantal som skärmen på One (1920X1080) vilket gör att det alltså är glesare mellan bildpunkterna på One Max vilket i sin tur gör att vinsten, i mitt tycke, med större skärm försvinner.
    För att få samma kvalitet på bilden måste man hålla den lite lägre bort från ögonen och då kan man lika gärna köpa en One.
    Andra kan ha annan uppfattning men detta är i alla fall min.

Löstagbart bakstycke gör också att den går bort för mig. Knirkande luckor har i alla fall jag haft för sista gången! :)

7. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    den ska tydligen kännas som en one mini i mjukvaran, ska vara segare än vanliga one. Specs är inte allt

8. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Bra synpunkter. :)
    Själv har jag hamnat i den åldern där läsglasögon börjar bli ett krav så mer pixlar är väl inte vad jag behöver egentligen. Så långt allt väl.
    Dock är det kanske smartare att köpa en till One istället. Det enda jag får extra om jag köper en max är ju större skärm och mindre pengar.
    Jag åker in till affären och klämmer på den i morgon iaf. Jag kanske hittar någon annan trevlig telefon istället. Ska även kika på LG G2

9. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Annars kan du ju vänta tills februari för att se vad HTC förbättrar i deras nya toppmodell..
    De enda gemensamma klagomålen HTC One fick var ju batteriet och att kameran hade för få pixlar.. Så det känns som att de definitvt kommer förbättra iaf någon av de delarna.

10. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
  11. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jo, jag tog mitt förnuft till fånga. Jag försöker rota min One X (den är operatörslåst) istället så får grabben klara sig med den en stund.
    Hoppas det kommer något nytt i februari. :)