Ideliga mailaviseringar Hotmail

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Droid, 2 mars 2010.

1. Droid

Droid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då och då plingar det till att jag fått nya mail i Hotmail fast jag inte fått några nya.
    Gmail fungerar fint. Nu har jag valt att N1 inte ska kolla nya mail på hotmail så jag slipper eländet.

Nån som känner till det här och har nån lösning på hur man ska få det att funka.

Sen hade jag inställt att när jag tar bort mail i hotmail så ska dom tas bort i servern men de är inte borttagna när jag kollar hotmail på datorn. Där finns de kvar.

2. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Precis samma problem tror jag, kan få "6 new mail" då är det 6 riktigt gamla som bara blivit olästa, kan "mark read" några gånger, sen ger den upp. Otroligt irriterande!

Min g-mail funkar fint också.

3. Droid

Droid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, samma sak. Provade att ta bort de 5-10 senaste mailen men det fortsatte att plinga och då fick fick jag upp att jag fått 5 nya och sen 6 nya. Jag kör musik genom dockan kopplad till stereon och det blev så jobbigt att höra på det där så jag tog bort funktionen att kolla nya mail till slut.

4. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Det beror på att Gmail stödjer ett protokoll som heter IMAP.. Det protokollet synkroniserar även information om lästa/olästa meddelanden och så vidare..

Hotmail däremot kör med POP3, det innebär att den egentligen bara tar emot information om det finns mail, sen om du har läst dessa på någon annan plats tar den inte hänsyn till. Så därför måste man gå in och markera att man har läst dom i mobilen, trots att man redan har läst dom en gång i datorn...

Jag körde själv med hotmail tidigare, men jag har gått över helt till Gmail nu och jag har även ställt in så att alla mail som kommer till min hotmail vidarebefodras till min Gmail :) Så nu har jag stenkoll på vad som händer även i mobilen, och jag slipper gå in o markera allt som läst hela tiden.

5. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men funkar det verkligen? Jag får detta meddelande när jag försöker:
    Tidigare hade jag gjort precis som du, men en dag slutade det fungera.. undrar varför?

6. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

För mig funkar det fint! Anledningen är för att man måste koppla sin Gmail till ett Windows Live ID (alltså samma process som om du vill använda Gmail till Live Messenger)..

Jag vet inte om denna länken funkar, men vi gör ett försök - https://signup.live.com/signup.aspx...c=1053&id=38936&bk=1267565531&rollrs=12&lic=1

(Annars gå in på http://account.live.com) Sen trycker du på "Registrera" till vänster.. Där fyller du i din Gmail adress och resten av informationen som efterfrågas, godkänner och sen är det klart ;)

När du väl gjort ett Windows live ID som är kopplad till din Gmail så kan du gå in i inställningarna på ditt hotmail-konto och välja att vidarebefordra dit..

7. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar krångligt. Jag har bara hotmail till min msn nuförtiden. Det får nog vara, tack ändå för infon. :)

8. viiddee

viiddee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har samma problem.. bytte till k-9 mail ett tag och då funkade det. men gillar standarad mailen bättre så om nån har en lösning utan massa vidare befodringar osv så skulle det vara uppskattat
    Mvh/ V

9. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

varför sätter ni inte upp er gmail så den hämtar mailen från hotmail så är ju problemet löst? jag kör sedan länge så att gmail hämtar mail från alla mina andra mailkonton (egen domän, hotmail osv..).

så enda stället jag behöver läsa mailen är på gmail.com eller i min nexus one :)

10. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Visste inte att det gick! Men nu vet jag :)