Idéutveckling, var vända sig? Android/ios.

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av christian-h, 16 apr 2013.

1. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej!

Jag har utvecklat en simpel idé till en appliktion, först och främst IOS, eventuellt till android. Applikationen går kortfattat ut att användaren dagligen får ett push-meddelande med en kort text och ä(e?)n hänvisning till appen. Möjligheten ska även finnas att man ska kunna spara vissa av notiserna och att jag personligen ska kunna stå skriva innehållet i push-meddelandet varje dag.

Vet någon här vart jag kan vända mig?

Last edited: 17 apr 2013
  2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har du tänkt tjäna pengar på appen? Om ja, kan du betala något för att få den utvecklad? Om ja, så söker du upp ett företag som utvecklar appar eller lägger ut en annons t.ex. på det här forumet: https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=75
    Om du inte kan betala något så är det klurigare. Antingen kan du ju utveckla den själv eller så söker du upp en utvecklare som kan vara med och dela risken mot att i framtiden få del av intäkterna eller som gör det gratis bara för att det är en kul idé fast då ska du nog inte försöka tjäna på den.

3. christian-h

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja, det kanske jag skulle ha sagt. Jag är beredd att betala runt 10.000 kr för appen. Hur långt man kommer på det har jag dessvärre ingen aning.

Tanken är att tjäna pengar på appen!

4. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

10.000 är väl ungefär 10 timmar för en vanlig utvecklare, såvida det inte är någon hemmapulare.

5. christian-h

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har tänkt mig en "hemmapulare".

6. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Då kan du nog få mer än 10 timmar för de pengarna, å andra sidan behöver sannolikt hempularen mera tid på sig än proffset.

Du kan ju försöka få napp under rubriken "Jobb & tjänster":
    https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=75

Men risken är stor att det bara blir pannkaka av ett projekt på så få timmar. Antingen kommer du behöva speca väldigt noga vad det är som du vill ha och sedan försöka hitta någon som är villig att åta sig att göra det jobbet till fast (och väldigt lågt) pris. Eller också får du försöka hitta någon som är villig att göra jobbet för ett ännu lägre pris (hälften) och sedan ha lika mycket pengar till att komma med för att korrigera det som inte blev riktigt som du hade tänkt dig.

m v h Henrik

7. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Ju mer ovan man är att handla upp utveckling, desto viktigare är detta. Det är väldigt lätt att få det man beställt (formellt), men att det inte motsvarar vad man behöver eller önskar. Ta därför alltid höjd för att beställa en version 2 direkt, gärna även version 3.

Jag har sagt det i andra sammanhang här på Swedroid, det är viktigt att alltid jobba tätt ihop och jobba med flera leveranser som förfinas efterhand. Annars är risken för stor att man missförstår varandra och att det blir fel.