Ikon ide - Simple lines

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av adriancool08, 28 apr 2012.

1. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Har fått lite inspiration om en ikon efter att jag lurkat lite i forumet. Tanken är ju att man ofta kopplar en funktion till en färg som t.ex sms = grön, telefon = blå osv så det jag vill då är att för att få en clean look "minimalistic" så tänkte jag att man kan göra ikoner som är linjer som sätter sig väldigt långt ner på dockan. Har samlat lite bilder som illustrerar vad jag menar..

Jag är ingen höjdare på photoshop så om någon har lust att skapa får de det, det skulle då upskattas jätte mycket :)

det smidiga är ju också att alla kopplar färger mot olika apps så det är ju bara att ändra :D

Lite bilder på hur jag tänker:

Credd: Sidhartha

Credd: Barbie

credd: Barbie och mina paint skills :P

jag gissar på att det kanske finns liknande redan? kör nova launcher så det skulle bli jäkla coolt tycker jag =P

skulle också vara fint om upplösningen på ikonerna funkar på mobilen med högre upplösning som t.ex galaxy nexus, xperia s osv

2. adriancool08

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

no love for this idea? :P

tyckte själv den va finurlig...

3. Mart

Mart Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

skulle du kunna vara lite mer specifik i hur de ska se ut, bilderna visade ju två helt olika :O

4. adriancool08

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

hehe, bilderna är för att inspirera... men stilen är ju inte allt för smala linjer som sätter sig ganska långt ner i dockan... lite svårt att förklara :P men i stil med go launcher app drawern typ... fast de ska lixom vara lite mer "united" och kanska t.o.m fade'as in i varrandra... som på wallpapern som sidhartha har

5. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Det borde väl gå att ta en genväg till resultatet med genomskinliga ikoner och antingen ränderna integrerade i bakgrundsbilden alternativt ränderna i dockan.

Jag antar annars att man är begränsad av att det som standard lämnas ett mellanrum mellan ikoner vilket skulle göra att ränderna inte smälter ihop.

6. adriancool08

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det kan vara mellanrum och de behöver inte smäla ihop alls, det var bara ytterligare "förslag" till vad man kanske kunde göra men tanken i grund är rektangel till ikoner som är långner på dockan... typ :)