Ikoner försvinner när jag startar om luren

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Nille83, 31 jul 2011.

1. Nille83

Nille83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alla appar/spel jag lagt in på SD-kortet gäller det.

Ikoner försvinner när jag startar om luren. Eller det blir en Androidlogga på dem istället.

Har app2sd men även testat utan detta, blir samma problem.

Testat Factoryreset på luren också

2. Steiner

Steiner Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min lur krashade för några dar sen och när den kom igång hade den samma problem, ikonbilder på allt som låg på SD var borta, dock fungerade ikonerna fortfarande. Löses enkelt genom att ta bort och lägga in din shortcut igen så får du rätt ikon.
    Väl upplagda igen stannar de kvar dock, så det låter som du även har ett annat problem, rensat all cache osv för att se om nått ligegr och stör?

3. GeddaN

GeddaN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem jag dock försvinner dom igen när jag startar om

4. sector01

sector01 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har samma problem. Vet inte varför det blir så. Jag får tillbaka dem om jag byter tema och sedan byter tillbaka till temat jag hade innan. Det löser också någon bugg jag har med horisontella streck/störningar som jag får över skärmen då och då.

Väldigt surt med dessa minifel. Är dock väldigt nöjd för övrigt med min lur.

5. Steiner

Steiner Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lite relaterat eftersom även jag hade problem med försvunna ikoner. Installerade idag Sense 3 temat som nämns i en annan tråd här, och se.. När jag blädrade till en ny hemsida så laddades alla ikoner som saknades på den, samma för alla sidor när jag öppnade dem.. mysko men bra :)

6. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är en bugg i Sense 3.0. Tydligen så laddar Sense innan SD kortet är monterat så Sense får inte tag på ikonerna då de ligger på SD kortet. Att göra en omstart av Sense (stänga ner det) ska tydligen hjälpa. Jag tror dock att det kommer komma en fix för detta i Augusti! Just nu är det dock mycket fokus på S-OFF från HTC sida.