Problem: Ikoner i statusraden som inte försvinner

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av thefarmer, 23 maj 2012.

1. thefarmer

thefarmer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om detta är rätt forum, men jag provar här först. Flytta gärna tråden om det behövs.

Har ett problem i form av ikoner som inte försvinner från statusraden på min HTC One X (Android 4.0.3, HTC Sense 4.0). Har kall-bootat 2 gånger, men det hjälper inte.

Använde ES Filhanterare (version 1.6.1.6) för att kopiera filer från min NAS till HTC One X. Har funkat bra tidigare. Kopieringarna stannade och när jag drar ner statusraden finns de 2 kopieringsjobben under "Pågående". Den ene har stannat på 3% och den andre på 15%. I ststusraden har jag 2 motsvarande animerade ikoner (pilen som "studsar") som indikerar hämtning pågår.

Både kopieringsjobben och ikonerna i statusraden finns kvar efter att jag har kall-bootat. Har försökt se om jag kan hitta processer/tjänster som kan stoppas, men hittar inget. Har försökt både klicka och långklicka på jobben, men det dyker inte upp ett val som säger Avbryt eller nåt liknande (hade varit bra...).

Ganska störigt att se dessa båda ikoner hela tiden...

Kan någon peka mig i rätt riktning.

Tackar på förhand.

/Stefan

2. thefarmer

thefarmer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kom själv på lösningen. Tänkte att om jag avinstallerar ES Filutforskaren kanske den tar bort allt som den startat, vilket visade sig fungera.

Känns som att det är nåt med ES Filutforskaren som inte är rätt. Jag borde kunna avbryta en pågående kopiering. Kanske får se mig om efter en annan filhanterare. Har sett en del rekommendationer här på Swedroid.