Ikoner till Filmtipset 2.0

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av yrara, 23 juni 2010.

1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tjenare.

Min Filmtipset-app börjar närma sig 2.0-release. Innan dess behöver jag skapa ett gäng nya ikoner till menyerna. Design är allt annat än min starka sida, så det jobbet, tillsammans med att jag tröttnat på mina sunkiga Photoshop-gloss-effekter, fick mig att överväga att lägga ut en fråga här istället.

Mycket av applikationens utseende är någorlunda hugget i sten, eller i varje fall inte aktuellt att ändra på förrän kanske i någon framtida version. Startskärmen skulle jag kunna tänka mig att ge en duktig designer fria händer med. Men i övrigt är det främst en handfull ikoner som jag behöver. Lite roligare versioner av de som finns på Filmtipset-appen som ligger på market, och sedan ytterligare några få, i samma stil.

Spontant känns det mest intressant med platta 2D-ikoner - Facebook-appen är åt rätt håll, men just de ser inte jättekul ut - men en duktig designer kan säket övertyga mig om annat också :D

Jag gör appen helt och hållet på min fritid, och kan inte erbjuda mer i utbyte än att omnämnas i "About"-dialogen, med namn eller länk, eller vad ni nu kan tänkas vilja ha.

Någon som känner sig manad?

2. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hehe, jag som faktiskt tänkte höra med dig om att ändra dem en gång i tiden men glömde av det. Jag kanske kan hjälpa till - vet inte riktigt hur mycket tid jag har bara.

Kanske en dum fråga men är ui:t i övrigt för 2.0 samma som tidigare? Alltså; Kan man utgå helt från nuvarande versionen när man designar om ikonerna eller är det något annat man behöver fundera över också?

3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Super! Jag hoppades att du skulle nappa, jag har redan sett lite av vad du gjort tidigare :)

Som du ser saknas det en del ikoner helt och hållet, och de som finns där är ju samma gamla tråkiga.

UI:t är väldigt likt. Har skickat mer info i PM :)

Känn ingen stress, jag har en del kod jag ska snygga upp, och en massa tester att göra, men den största flaskhalsen är antagligen att jag väntar på att Filmtipset ska uppdatera sitt API med lite nya funktioner, och det brukar ta tid.