I'm going nuts!!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Skumberg, 17 april 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Joo...har spenderat hela helgen till att sitta o läsa om nya lurar och som ja förstått så dom 2 "hetaste" nu e LG O2x & HTC IS.

Dessa 2 lurar verkar inte va fyskam, LG O2x tilltalar mig dock mest. Saken e att ja e inte något stort fan av LG, och kameran känns rätt kass, saknar färgåtergivelse, video inspelning saknar den där fina detaljrikedomen som man e ute efter i HD videos.

Batteritiden får man väll bara vänja sig vid att luren måste laddas under natten fram tills man får ett eget litet inbyggt kärn/fisionkraftverk.

Men iaf e rätt sugen på en LG O2x går från min gammle trogna Htc Magic, så hur ja än gör så blir den inte segare.

Har du en o2x?? hur funkar just kamera/video/luren i allmänhet för dig??
    Är just sugen på dualcore, man kommer ändå sitta med luren i 1½-2 år framöver.

Kommer de någon annan lur med just D-C inom någon månad från t.ex. htc som verkligen är något och sukta efter?? är lite smått kluven om man ska satsa på en lg eller snällt vänta?

Ja behöver råd!

Hjälp mig och så får du gärna en stor kram :P

/Skumberg

2. zizee

zizee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

LG O2x är en riktigt bra telefon. Bland de bästa, om inte den bästa. Dess kamera kanske inte är den bästa men den är i klass med de bästa Androider som är ute i dagsläget. Syftar på Arc och Atrix. Tycker inte IS ska jämföras med Arc, O2x och atrix.

Du kan verkligen göra allt. Ha uppe flera flikar på webbläsaren, scrolla runt på hemsidor med flash utan att det laggar osv. Även spela alla spel utan lagg. Det är en fantastisk telefon.

Tycker du ska läsa dessa trådar:

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=39786

&

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=39356

//Z

Last edited: 17 april 2011
    Skumberg gillar detta.
  3. Skumberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man tackar man tackar.
    Den förste länken har ja läst igenom den omröstningen hade ja inte sett innan.

Nä får nog ta o bege mig in o klämma o smeka o2x är så jäkla sugen på och byta nu direkt så man vill helst inte vänta längre

4. zizee

zizee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, jag tycker du ska ta och klämma på en o2x. Tycker verkligen du ska ta bort IS från listan. Fundera över arc eller o2x.

Du lär inte bli missnöjd med vad du än väljer men hade jag varit du hade jag valt O2x. Min arbetskamrat som har en arc är smått avundsjuk på mig och min o2x :).

//Z

5. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

6. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Du har inte funderat på SGS2? Verkar vara en av de vassaste.

7. Skumberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe Arc har ja istortsätt aldrig tittat på, dels för den inte e speciellt snygg, avskyr SE's egna gränssnitt & sen min upplevelse med X1 med winblows möbajl så har ja fått ett agg mot dom :P

Är så grymt sugen på den, men så läser man och olika säger olika o olika recensioner så blir man så lätt osäker :)

8. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

det är många recenssioner om arc som de pratar om arc som om den är dålig. det är egentligen en telefon med ganska dåliga specs men som lyckats VÄLDIGT bra med sin launcher. och all handlar ju inte om hårdvaran titta t.ex på iphone den har ju inte speciellt bra specs men den funkar väldigt mjukt endå. och LG O2X är de många som säger att det finns många buggar i och för att få telefonen fel fri så måste man Roota och lägga in en Rom ( t.ex cygen mod ). Men tänk så här också kommer du använda din mobil som en riktig spel maskin och köpa alla de värsta spelen för 50 kr eller kommer du köpa de enklare spelen som kostar 20 kr ? det jag vill få fram är att man kanske inte behöver en dual core mobil bara för att, och så ska du veta att android som det är nu inte kan utnyttja den sortens processor än. Det enda processorn kan användas till är spelen,flash på websidor ( och när man scrollar samtidigt) och multitasking. men om du kommer använda telefonen till det så är den ju perfekt :) Rekomenderar arc personligen när jag kom fram till att jag inte kommer att dö när ja inte kan göra de ovanstående saker utan att de laggar och istället får en mjukare upplevelse i menyer o en bättre kamera, plus att SE har lovat att de ska bli riktigt snabba med uppdateringar, men det återstår att se :) stog emellan dessa lurar också men kom fram till detta.

Jag förstår om du inte fattade ett skit av vad jag har skrivit för jag är inte speciellt bra på att förklara xD fråga gärna vad du inte förstår ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.