Avslutad: iMac Late 2009 (eventuellt defekt) mot USB-C-dockningsstation och/eller liten monitor

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av nza, 25 aug 2021.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nza

nza Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Lite udda bytesförslag, men försöker ändå.

Till bytes har jag en (för tiden) uppgraderad variant av iMac late 2009 med någon i7-processor, AMD-grafik, 8GB RAM och SSD 250GB som jag förra året fick låna av en vän som pluggdator. Tills igår fungerade allt, men något med antingen GPU eller hårddisken har knasat sig. Satt och försökte installera om via bootbar USB (följde någon artikel på nätet) och processen kommer till ca 95% (dvs 90-95% av progress bar:en) men där stannar den helt. Har inte förstått varför, och hittar inget relevant på nätet till varför den beter sig så. Men har försökt så gott jag kunnat med olika workarounds. Raderade hårddisken dessutom (kanske ett misstag, i dont know). Men jag orkar inte mer. Förklarar gärna lite mer för den som är seriös med att ta över den :) T-bord och mus ingår inte eftersom vännen önskar tillbaka de tillbehören. Strömsladd medföljer (ingen original utan en svart som jag fick från vännen) och lådan ingår.

Det jag gärna skulle önskat i utbyte är möjligen en monitor och/eller en USB-C dockningsstation för min laptop med HDMI, två USB-portar osv. Har även behov av en Chromecast Google TV.

Kom gärna med andra förslag på roliga byten så kan jag givetvis ta det i åtanke.

Upphämtning sker i Malmö och skickas inte.

2. nza

nza Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    0E25FEBB-9870-439A-BAE4-7E1EA086B280.jpeg BEBF3528-1914-4DC6-985C-22213304B978.jpeg Bilder på datorn innan jag packade ner den (och körde upp den i vinden) från igår.

Last edited: 30 aug 2021
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.