IMAP och SSL - verkar inte gå att konfigurera?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ATGHAL, 7 jul 2010.

1. ATGHAL

ATGHAL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör med en mailserver som kör SSL och har försökt att konfigurera E-post appen i min Desire hur många gånger som helst utan att lyckas. Konfigurationen börjar med inställningarna för IMAP och när man fyllt i dessa (SSL o port 993) så försöker telefonen verifiera och så händer inget mer ..... Sedan kommer man inte vidare till SMTP hur man än försöker ....... Är det någon som har något tips om hur man ska gå tillväga?

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Jag kör med Telias mail på IMAP med ssl och det är inget problem alls. Har du kollat så servern stämmer? Vilken server kopplar du mot?

3. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Det kan hända att certifikatet inte godkänns på telefonen eftersom certifikatsutfärdaren inte finns med. Då behöver du ladda ner root-certifikatet till mobilen och importera det.

4. albatorsk

albatorsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag använder IMAP över SSL med helt hemmagenererade certifikat. Har inte stött på några problem.

Jag bytte för några dagar sen till K-9 Mail. Du kan ju testa det och se om det går bättre för dig.

5. gbgaf

gbgaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Det finns ett knep för att få telefonen att acceptera hemkokta certificat.

Stäng av IMAP-servern ( eller blocka den i brandväggen om du inte kan stänga av den)

Konfigurera mailklienten. Du kommer att få ett felmeddelande som säger att du inte kan nå imapservern men du kan gå vidare i installationen.

Slå på IMAP-servern och koppla upp dig. Då får du ett meddelande om att certet inte är ok men du kan välja att acceptera det.

Klart