IMEI Borta

Diskussion i 'Blade' startad av JTK-Power, 17 december 2011.

1. JTK-Power

JTK-Power Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej hej,,

Som rbik lyder är mitt IMEI nummer borta,, ja satt o lekte lite mellan olika roms o fick i nåt mysko vilket gjorte att min tele bara boota i FTM läge pga att Clockwork försvann vid ett tillfälle, efter mycket krångel innan jag fick fart på tele via ett forum inlägg på modaco där man körde i via nån program via datorn fick jag fart på tele igen MEN via det programmet kan man ställa in IMEI oxå via channel1.nvm etc etc, har gjort som det står ett X antal gånger men vill ej funka.. står IMEI 0 IMEI Sv 00 , telefonen verkar funka men ingen IMEI.. har just nu kört i recovery comviq 2,2 (köpt gen2 comviq original) men hur sjutton "skriver" jag in mitt IMEI igen nån som kan hjälpa? :)

2. shastar

shastar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Last edited: 18 december 2011
  3. JTK-Power

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för svar. jag satt just och starta om allt från noll steg för steg. och det verkar som jag lyckades få dit mit IMEI nummer. men vad ska det stå under IMEI SV ? ska det vara 00 där??

4. shastar

shastar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ja. IMEI SV ska vara 00. Du kan läsa på wikipedia vad det står för.

Och det jag tog bort var Blade Buddy PRO appen jag skrev tidigare, men blev osäker, men jag installera det igen, där finns funktion netunlock samt netreset för EMEI nummer. Denna app kostar 10kr, men är en bra att ha app.

5. JTK-Power

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja det låter ju bra, bra o ha nästa gånga jag klantar till det :) Men nu efter många koppar kaffe och lärt mig massa hex omkodning så funkar det igen som det skall :)

Allt detta krångel börja med att ja flasha in en stock comviq recovery men där glömde jag Wipa allt var av han fastna på boot hela tiden, ingen av alla förslag funka så jag fick ju köra Modacos
    Method 5: The dodgy ZTE firmware flasher Consider it a LAST RESORT

då fick jag fart på telen men IMEI var borta och bara köra NV restore var det ju inte fick ju typ halft bricka telefonen igen o köra i NV restore sen jävlar :P tog mig bara 24 timmar o lösa skiten hehe är lite halv amatör ännu men man lär sig av sina misstag :) men tack för tipset av App den lär jag köpa iaf. :)