Tips: IMEI

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av mahainternationalab, 29 sept 2013.

1. mahainternationalab

mahainternationalab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

HEJ

Tänkte höra med er om en sak, det är så att jag jobbar inom mobil och data, vi fick en telefon som var spärrad som vi köpte in som test telefon, då tänkte jag att jag skulle experimentera lite för vi har en annan s4 som är vattenskadad så vad jag gjorde är att jag använde IMEI för den vattenskadade telefonen och la in den i den spärrade telefonen, allt fungerar, man kan ringa sms och allt det vanliga...sen har jag hört att ifall man uppdaterar telefonen eller återställer telefonen från odin så blir telefonen brickad igen...vet inte om det är sant eller ej...nu har det kommit någon uppdatering och jag tänkte att jag ska testa uppdatera via odin men innan det så vill jag spara min IMEI så jag kan lägga tillbaka det igen ifall telefonen hamnar i spärrläge...kan man spara IMEI och ha det i backup och sen fixa telefonen och lägga tillbaka det igen? Alltså om det finns någon program till det eller command...

2. Alucard-

Alucard- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Du är medveten om att det inte ens är lagligt att göra så? Tråden kommer garanterat låses inom kort.