iMessage på android

Discussion in 'Allmänt' started by Bengan800, Apr 18, 2020.

1. Bengan800

Bengan800 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej ja undrar om det finns möjlighet kunna använda iMessage på min Samsung och hur man isåfall går till väga att göra det

Tacksam för svar

2. katho

katho Android Medlem

MINA ENHETER

3. Bengan800

MINA ENHETER

Okej tack har gammal Mac! Får kolla upp det[emoji2]

4. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Den lösningen kräver väl att Mac-datorn alltid står påslagen och uppkopplad till Internet, och därmed vidarebefordrar meddelanden till deras Android-app?
    Känns inte som en särskilt bra eller pålitlig lösning.
    Mitt förslag till TS: vänj dig av vid Imessage. Det finns andra bra meddelandeklienter, och de flesta som kör Iphone har idag tillgång till någon annan klient, såsom Facebook Messenger, WhatsApp eller vad som helst. Att du ska anpassa dig efter några inbitna Iphone-användare som är fast i gamla vanor känns inte rätt!

Såg denna kommentar på Google Play, rätt ny, från 2020:
    Awesome! I just want to reiterate to all others looking to install this app, yes you do need a Mac. It's the only way iMessage will talk between your Android phone and this application. So if you got one, download this to make your friends stop annoying you about the green bubbles.

Jag blev lite häpen, håller folk fortfarande på så idag? Löjligt. I princip alla har väl tillgång till gratis sms idag (åtminstone på svenska abonnemang, men skulle tro att det är ungefär samma i USA, att operatörer tar betalt för datatrafik hellre än antalet sms man skickar). Så varför skulle Iphone-användare bry sig ifall bubblan är blå eller grön? Spelar ju liksom ingen som helst roll längre, blir häpen på hur oförmögna att tänka vissa är.

katho likes this.
  5. Bengan800

MINA ENHETER

Japp förstår det men det är morsan och farsan och syrrorna som kör iOS sen start och vill inte på familje gruppen på iMessage och ja har hoppat fram och tillbaka mellan ios och android men tänker stanna vid android och så tänker ja prova denna lösning så ja kan va med i familje gruppen på iMessage men tack för info

bernard likes this.
  6. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig