Import EFTER sverigerelease

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Flakespancakes, 16 jan 2010.

1. Flakespancakes

Flakespancakes Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjenixen, är nyreggad men har lurkat runt på forumet i någon månad nu. Hej iallafall! Underbar community verkar det som!

Hur som helst så jag ska resa till England nu i mitten av mars och just därför ställer jag er denna fråga: tror ni att det kommer bli billigare med privatimport än att köpa en N1 här i Sverige? Den borde ju kommit hit vid det laget men svensk moms lär ju göra den dyrare, right?

Peace, Love & Motorcycles!

2. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Kanske inte med pund... Skillnad om du köpt i tex USA där dollarn+tax är lågt.

3. Jensen

Jensen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

priset i england är ju samma som i usa, när de i england beställer hem en nexus one, äre ju dollar som syns i webbutiken. så det intressanta är ju hur pundet står i förhållande till dollarn.

visst är du i usa så äre billigare att köpa den i usa. men om man ska till england kan det bli billigare att köpa den där med, om man nu skulle åka dit på svensk moms när man importerar den från usa.

4. Mantisen

Mantisen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som det ser ut på andra telefoner (som också finns i Sverige) är det ju oftast billigare att importera dom från ett annat land inom EU än att köpa dom på den ganska dyra inhemska marknaden här :)

5. Jensen

Jensen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

beror ju på att vi har högre moms än de flesta andra länder i EU

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 228
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Inte bara har vi hög moms, vi hade för 2008 en delad förstaplats med Danmark vad berör hur stor procentandel av BNP som vi betalar i skatt av alla OECD-länder (europagenomsnitt 38%, Sverige/Danmark ~50%), varför allting framstår som _betydligt_ dyrare hos oss än i resten av Europa.

Sedan Danmark sänkt skatten inför årsskiftet tror jag Sverige för 2010 ensamt kommer ligga högst upp.

http://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=REV

Danmark: 48.9%
    Sverige: 48,2%
    Norge: 43.4%
    Tyskland: 36.2%

Schweiz: 29.7% (Här öppnade Google ett enormt kontor 2008, man kan bara spekulera i varför, men förmodligen rör det sig om skidåkningen)
    USA: 28,3%