Import?

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Lisinge, 21 nov 2009.

1. Lisinge

Lisinge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det något ställe som fått in milestone versionen så man kan importera och få det att fungera i det svenska nätet?

Någon som vet?

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    HandyAttacke.de får in den i mitten av december, och de gör gärna affärer med svenskar. Den tyska versionen av Milestone fungerar här.

3. Lisinge

Lisinge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är ju lång tid kvar :(
    två hela veckor. funderar på en hero istället.
    men skärmen och allt är ju dock frestande

4. jonasl

jonasl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De har den ju listad som "lieferbar" med en grön ikon. Borde inte det betyda att de har den inne?

5. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag förstår det också som att den finns inne. Har det blivit något köp Lisinge? Faktum är att priset inte är så mycket högre än vad man hittar på ebay.de. Någon som beställt från handyattack och kanske vet ifall det är omständigt med service/reklamation/garanti/reparation?

6. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som ni kanske redan har läst kommer Expansys (http://www.expansys.se) få in Milestone (beräknat 2 dec). Då QWERTY istället för QWERTZ som väl är fallet med den tyska varianten. Såg precis att de också kommer sälja bilhållaren och dockningsstationen. Funderar nästan på att slå till, men för så mycket pengar vill man vara säker att det är ett bra köp. Kommer ut många spännande mobiler den närmaste tiden verkar det som.

Tips på andra som säljer/kommer sälja Milestone mottages tacksamt. Man kanske kan hoppas på lite prispress.

7. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Är det lönlöst att fråga svenska butiker om de kommer att ta in den?

8. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Nej, det tror jag inte. Kolla på Acer Liquid, som fick så många förfrågningar att Dustin väljer att ta in den till försäljning.
    Fråga någon affär som redan säljer Motorola-telefoner sedan tidigare, där bör du ha störst chans.

9. Loomastic

Loomastic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Gör det verkligen det? :)
    Acer Liquid och X10:an men vad mer? Jag hade hoppats på mer faktiskt...

10. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok då, jag kanske var lite för positiv ;)

11. Loomastic

Loomastic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jag har på intet sätt något facit så jag kan ha missat ett gäng lurar. Vad jag skulle vilja ha är en officiell release på HTC Dragon. På dagens chatt på Mobil trodde man på offentlig presentation i december men jag vet inte...

I dagsläget lutar det åt en Milestone för min del... Jag gillar Heron skarpt men det känns sådär att slå till på en 6 månader gammal telefon. Särskilt om man kan härda ut i någon månad eller ett par och få sig en bättre lur... Det ständiga mobildilemmat; Var aldrig nöjd med nå't som redan finns på marknaden...

Sjukt egentligen... Jag skulle säkert vara jättenöjd med både en Hero eller en Milestone

12. raddical

raddical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om man beställer en Milestone från expansys, hur kommer då tangentbordet att se ut? finns åäö med ? om inte blir jag ledsen :(

13. jonasl

jonasl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Expansys är helt vanligt engelskt QWERTY, dvs utan svenska tecken.
    Tyskarna har bytt plats på Y och Z, och kallas därmed QWERTZ. På tyska tangentbord brukar Ö och Ä finnas med men inte Å. Ö och Ä finns nämligen i tyskan som "A mit umlaut" och "O mit umlaut". Dock så kan de finnas gömda under kombinationen SHIFT+annan_knapp.

Det närmaste man kommer svenska tecken är alltså antagligen den tyska versionen (så var det iaf med G1/dream). På den kunde man dock lätt byta teckenmappningen i systemet för att lägga vilka tecken på vilken knapp som helst. Men eftersom det kräver root så är det inget jag skulle hoppas på att man kan göra på Moto på en gång...

14. raddical

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo det där med tyska QWERTZ har jag koll på, och jag vet att man kunde roota och byta teckjenmappning på dom. Men då ska vi inte räkna med att det finns åäö på någon telefon.
    Tackar så hemskt mycket för infon dock :)

Någon som har koll på hur det är med t9 och milestone/droid? om man tex ska skriva sjö, och skriver sjo istället, ger den förslag på just ordet sjö istället? Får då skulle inte hårdvaru knappar för åäö behövas, om detta funkar bra dvs.

15. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det blir nog en Milestone för mig med. Jag har frågat Dustin som inte har tänkt ta in den, Telenor hade ingen info om att de skulle ta in den. Fler hågade må fråga på olika ställen så att de märker av en efterfrågan, som andra här på forumet har gjort med Acer Liquid.

16. raddical

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, jag ska ta och maila runt lite imorrn, eller om jag orkar ikväll !

17. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Som jag skrev i tråden ang. att få Svenska företag att ta in Milestone verkar det inte som om de alls är intresserade. Tror att sannolikheten är mycket lägre att de tar in Milestone än att de tar in Acer Liquid, då Acer faktiskt säljer en hel del produkter i Sverige.

Import verkar vara det bästa alternativet om man vill få tag i en Milestone i Sverige, antingen importera en nu från Tyskland för ca 4,500-5,000:- eller vänta på en QWERTY från Expansys för mer än 5,000:-.

18. karykh

karykh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu beställt en Milestone från Handyzeke.de. Ska hålla er uppdaterade på vad som händer med den.

Beställde i slutändan från tyskland för att jag inte tyckte att y-z omkastningen var värd att betala ett par hundra extra för, speciellt inte som att det går att mappa om tangentbordet. Och för att den fanns i lager där redan. :)

19. BMB

BMB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också beställt en Milestone men från Expansys, plockade med mediadockan också. Återkommer med rapport kring när/hur den dyker upp. 5k+ blev det iaf. Ska blir intressant att se om den är värd det.

20. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Härligt. Jag väntar några veckor med att beställa och ser fram emot att höra om era åsikter om mobilen :)