Importera Acer Liquid

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Tenrou, 9 mars 2010.

1. Tenrou

Tenrou Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Ny på forumet och landade här för att det börjar bli svårt att stå emot suget efter en Android-lur. Är väldigt sugen på att testa att progga lite appar.

Hursomhelst, jag är student och har således en väldigt begränsad budget. Jag har därför kollat lite på möjligheterna att tjacka en Acer Liquid (verkar ge mest prestanda för pengarna plus att 2.1 är på G) från E-Bay.

Nu undrar jag om det är något särskilt som kan tänkas strula med en importerad telefon? Jag antar att man måste roota den om man vill dra en en ROM från Acers Svenska eller Brittiska hemsidor t.ex.? Är det något mer man bör tänka på? Vad för slags lokalisering finns installerad på en Svenskköpt Liquid?

Tacksam för svar. :)

2. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sim och allt funkar om du har en fransk version t ex

Supported version(s): EMEA_GEN1
    (Norway/Sweden/Swiss/Austria/Denmark/Finland/France/Germany/Ice
    land/Italy/Luxembourg/Nethersland/Peru/Ukraine/Venezuela)

Där är alla länder som delar ROMs, tror det kan vara att UK och en del andra länder har annan radio. Vet inte om det spelar roll dock.

3. Tenrou

Tenrou Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag tittar främst på butiker i Hong Kong, med bra feedback, just nu. Verkar gå att få tag på den för runt 3050 - 3200kr inkl. frakt men risken finns ju att man åker på moms och tull. På så sätt känns det lättare att handla inom EU om möjligt.
    Någon som vet vad som skiljer UK-ROMen från den Skandinaviska?

4. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag rekommenderar Expansys, där köpte jag min :) Landa på 3700kr har jag för mig.

5. Mautana

Mautana Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER