Importera Amerikansk SGS

Diskussion i 'Galaxy S' startad av p1er, 20 sept 2010.

1. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hej.

Ny här och sugen på att bli ägare av en Galaxy S. Misstänker att detta kan ha tagits upp tidigare här men har sökt utan resultat.
    Som rubriken antyder så undrar jag om det är möjligt att importera modeller från USA/Canada för att sedan låsa upp dem och använda svenskt sim+abonnemang?

För att specificera så är jag intresserad av en Galaxy S Fascinate som säljs av Verizon i USA. Eftersom det ganska enkelt går att låsa upp operatörslås på SGS så undrar jag om det kanske finns något regionslås eller något annat lås som blockerar?

Så, går det att importera en Amerikansk SGS och använda den fullt ut med svenskt språk, uppdateringsfunktionalitet och på vårt svenska nät?

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Du kommer nog att kunna få problem med 3g och sånt.

Men vänta lite tills nån som vet svarar för jag är inte 100% :)

3. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Telefoner hos Verizon funkar inte alls i Sverige, de använder CDMA, vi har GSM/UTMS. Likadant med Sprint.

Köper du en från T-Mobile eller AT&T så kan det funka, men jag är tveksam på om den fixar 3G-banden.

4. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tråkigt. Så två telefoner funkar inte alls och två av dem funkar eventuellt, inget svar jag hade hoppats på.
    Fascinate är ju riktigt snygg, en mer originell design jämfört med Galaxy S men jag har ju känt o klämt på Galaxy S så jag vet att den är väldigt bra byggd och ser ändå helt okej ut.
    Får väl nöja mig med den helt enkelt...

Tack för snabba och sjysta svar!

5. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har faktiskt också tänkt på det där. Samsung Captivate borde funka i Sverige eftersom den har samma nätverk, men det bästa vore att kontakta Samsung och fråga.

6. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Håller med. Bara att kontakta Samsung. Hitta på något i stil med att du ska flytta till(baka) Sverige från staterna och att du helst inte vill göra dig av med telefonen för att du tycker om den så mycket... Då ska du se att de är mer förstående ;)

7. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Captivate och Vibrant stödjer WCDMA 2100, vilket är den 3G-standard vi har i Sverige. Så det är bara att shoppa loss :D

Vibrant och Fascinate är väldigt snarlika i designen så varför inte titta på den förstnämnda istället? Captivate är inte direkt ful den heller om du frågar mig.

EDIT: För övrigt så skulle Fascinate funka i net1. Men eftersom de ska lägga ned telefonitjänsten(om de inte redan gjort det) så kommer du inte att kunna ringa...

Last edited: 21 sept 2010