Importera media på bästa sätt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Skurvi, 25 apr 2010.

1. Skurvi

Skurvi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12
    First thing first - hejsan! Jag är ny här på forumet och har precis köpt min första androidtelefon, en HTC Desire. Gammal iPhone-användare som jag är kan jag ingenting om android, men har försökt läsa på mig så mycket som det går via forumet. Det är möjligt att denna fråga redan har besvarats tusentals gånger, i sådana fall får jag ursäkta. Jag har försökt hitta ett svar via sökfunktion, men hittade inget passande.

Jag har som sagt kört iPhone rätt länge, och har därmed uppenbarligen använt mig av iTunes för att föra in media på den. Att synka kontakter etc har jag lyckats med via HTC Sync, men ännu har jag inte hittat något bra sätt att importera media, annat än att manuellt slänga över det på SD-kortet. Min fråga är därmed:

Finns det något program som ger en liknande vy och kompabilitet för att importera musik och video som iTunes ger, för oss Desire-användare?

Tack på förhand!

2. Johan Hillborg

Johan Hillborg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

3. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag har aldrig kört iTunes men Windows Media Player verkar kunna synka mot min Hero precis som den såvitt jag förstått klarar att synka mot allt som fungerar som ett USB-minne (jag vet dock inte om den klarar av att konvertera till format som Heron kan spela upp, har inte testat eftersom de filmer jag tankat över redan varit rätt format i och med att det är skräddarsydda exporter från MythTV).

4. Skurvi

Skurvi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12
    För att svara på min egen fråga - det gick ju faktiskt alldeles utmärkt att importera musik via mitt favoritmusikprogram - MusicBee (för övrigt ett program alla borde testa...). Tack för er tid och hjälp!

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

En fråga för en som tänker annorlunda.

Vad är fördelarna med att skicka in musik via ett program som iTunes, eller liknande, istället för att bara dra in dem till SD-kortet?

6. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    I ett mediaprogram ligger ALL musik samlad, även om den fysiskt ligger på olika ställen (t.ex. en del på den egna datorn, en del på en NAS-server eller så).

Man kanske har låtarna ligger uppdelar i olika mappar, att då plocka några från varje mapp för att kopiera med vanlig filkopiering blir mycket bökigare än att bara bocka i dem i listan och klicka på "Synka"-knappen.

Man man också välja ut låtar att synka vid ett tillfälle (genom att göra en spellista) och göra själva synkningen vid ett annat tillfälle.

Så har man mycket musik och byter ofta så är det nog smidigare med nåt mediaprogram.

(Jag som inte lyssnar på musik utan bara kollar lite inspelade TV-serier tycker det går snabbare att en vanlig filkopiering. Alla filerna jag vill lägga in finns ändå i samma mapp.)

7. Skurvi

Skurvi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12
    Precis som Nerre säger. För mig som har en herrans massa musik, som även är väldigt anal med att allt ska vara snyggt och korrekt (indelade i mappar, med rätt bilder till och inget annat) så blir det bra mycket enklare med ett program som hjälper mig med det. MusicBee sköter all sortering, taggning, albumart och numera även synkronisering åt mig. Det blir helt enkelt smidigare och enklare med ett program som kan ha översikt över hela musikbiblioteket på en skärm, än att manuellt behöva gå och rota i mappar och taggar.

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hmm.. Vågar ju nästan påstå att jag leder i musiksamling här men aldrig sett det på det viset utan bara sett det som att det är jävligt bökigt. iTunes gillar jag inte men jag måste ju testa MusicBee bara för det :)

Just nu använder jag ju inte mobilen till musikspelare men då, ifall, jag gör det lär jag ju testa.

9. Pinballark

Pinballark Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Musicbee funkar klockrent till min legend.
    Bara jag högerklickar på albumet och låter internet hitta och uppdatera. Därefter ser jag till så bara krysset för att lägga till albumart till låten är ikryssad.
    Sist gör jag en playlist under min musikmapp, däri lägger jag alla låtarna.
    Toppen!
    /Stefan