Importera Motorola Droid 4, hjälp med förståelsen av 3G/4G specsen

Diskussion i 'Allmänt' startad av eriksson25, 13 mar 2012.

1. eriksson25

eriksson25 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, ledsen om detta är en upprepning men de trådar som rör detta är från 2010 och mycket händer ju på två år så vill dubbelkolla med er.

Jag är på jakt efter ny mobil, mina måsten är QWERTY tangentbord, dualcore och en högupplöst skärm. Finns ingen i Sverige som matchar utan jag har blivit lite småkär i motorola Droid 4. Men den säljs ju såklart endast i USA.

Tittar på möjligheten att importera den, går att låsa upp, men frågan är ju stödet för vårat nät. Specsen går att läsa på http://www.motorola.com/Consumers/U...Phones/ci.DROID4-BY-MOTOROLA-US-EN.alt#anchor

MULTIPLE NETWORKS
    CDMA800, CDMA1900, LTE B13

Vad jag har förstått så kommer inte LTE funka, men det kan jag leva med så länge 3G funkar fullt ut. Men jag är osäker, och vänder mig till er för information.

Mvh KG

2. skallaren

skallaren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tyvärr så kommer inte 3G heller fungera då banden som den stödjer är CDMA vilket är Qualcomms egenutvecklade nät istället för den Europeiska standarden UMTS. om du ska hitta en Amerikansk mobil så kolla då på Operatörerna AT&T samt T-Mobile vilka är de operatörer som kör med den Europeiska 3G standarden.