In-ear headset?

Diskussion i 'Legend' startad av Patbos, 17 april 2010.

1. Patbos

Patbos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gillar inte det headset man får med telefonen, gillar med hörlurar av modell in-ear.

Nån som vet om det finns nått ok till legend? eller passar alla HTC-kompatibla till legend?

2. john_h

john_h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Creative Ep-630i

Jag kör med dessa som egentligen är till Iphone men fungerar utmärkt till Legend. Kostar ca 450 kr och ljudkvaitén är mycket bra i förhållande till priset (både ljudet och micen). Dessa styrs av en svara knapp som även går att pausa/byta låt med genom att antingen klicka/dubbelklicka när musiken är på. För inkomande samtal svarar man genom att trycka en gång.

En sak som är att tänka på är att spotify "tar över" styrfunktionen när man är inloggad där. För att styra vanliga mediaspelaren måste du logga ut från spotify först. Alltså om man lyssnar på musik i den medföljande spelaren samtidigt som man är inloggad på spotify och vill pausa genom att trycka på svarsknappen, kommer man istället att slå på den pausade musiken i spotify.(hoppas att du förstår hur jag menar)

Det andra är att det endast är när du styr spotify som du kan byta låt genom att dubbelklicka på svarsknappen. När man kör den medföljande musikspelaren används dubbelklicket till att ringa upp senast slagna nummer istället vilket är lite störigt. Dock gör detta inte så mycket för mig så jag oftast använder spotify. Dock fungerar enkelt tryck som paus även i den medföljande spelaren.

3. Fezze

Fezze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Unofficial Cyanogenmod12.
    Info:
    Stock
    Platta:
    iPad Air 16gb wifi/cellular
    ROM:
    Jailbreak
    Köpte nyss ett headset från "Griffin" för 299, från Phonehouse, funkade precis till det dom är till för, är inte speciellt kräsen när det gäller ljud då jag oftast lyssnar på radio :)

4. Lawgiver

Lawgiver Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon som vet var man kan hitta en lista på kompatibla in-ear-lurar? Verkar inte som att någon har koll på vad som faktiskt skiljer mellan olika lurar och märken. Vissa funktioner fungerar hos vissa märken och andra inte. Det borde finnas en klar uppdelning med avstamp i konstruktion.

5. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
  6. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Eller så kör du på Sony Ericssons Bluetooth headset MW600 så slipper du sladd ner till telefonen. Fenomenalt ljud också! Dessutom så kan du byta låt, höja och sänka volymen samt se inkommande telefonnummer på headsetets display. Lätt värt ~460 kr från megastore.se!! Fungerar grymt till min Desire så det borde vara samma till din legend!

7. Miller01

Miller01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER