Inaktivera drivrutin för trackball

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av D-Droid, 8 jan 2011.

1. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tja!

Jag har börjat få stora problem med att min trackball scrollar av sig själv när telefonen blir för varm, t.ex. vid laddning eller då jag kör wifi tether.

Eftersom jag i princip bara använder trackballen för att navigera i Amon Recovery så tänkte jag försöka inaktivera den på kernel nivå.

Jag har nu rotat runt i Erasmux Flykernel12a för att försöka hitta rätt på drivrutinen för att kunna modifiera den. Jag har även försökt hitta något typ av "init" script som läser in drivrutinerna för att kunna kommentera bort trackballen där.

Jag har dock inte hittat igen filerna och känns mig högst vilsen i koden, någon som vet på rak arm vart jag ska leta eller kanske någon som har ett humm som kan peka i rätt riktning?

Hittills har jag kikat mest på pxa930_trkball.c i /drivers/input/mouse. Är det rätt månne?

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag har hittat ett avsnitt i filen board-hero-keypad.c där det defineras något på följande sätt:
    Konstanten HERO_GPIO_JOGBALL_UP_0 defineras i headerfilen tillsammans med konstanter för DOWN, LEFT och RIGHT. Vad tror ni om att avkommentera HERO_GPIO_JOGBALL_UP_0 och kompilera om kerneln? Kan det vara en lösning för att förhindra att telefonen scrollar uppåt av sig själv?