Inaktivera Google apps

Diskussion i 'Galaxy Tab A' startad av Tompa23, 27 jul 2023.

1. Tompa23

Tompa23 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Jag har ett rätt så irriterande problem med Googles förinstallerade appar ( Maps,Mail,Drive osv)- Dvs dem förinstallerade.

Jag har självt försökt att få någon rätsida på detta,men har gått bet på detta.

Mitt största problem är att Gmaps hela tiden krånglar( dränerar mitt batteri pga av att denna app i sig är inkompatibel med enheten).
    Dvs att enheten hela tiden upptäcker hög batterförbrukning. Detta utan att jag har använt appen.

Konstigt nog så går det ibland att inaktivera denna app ( tvinga stopp).
    Men däremot så vet jag av personlig erfarenhet att det inte går att uppdatera denna app( specielt om Du har en äldre version).
    Det som sagt Google själva inte vill kännas vid är att varje ny utgåva av appen endast är kompatibel med dem senaste versionerna.

Som sagt detta kanske låter lite kontraproduktivt,men även då om detta är en Android ; så borde också Google ha någon som helst support för sina appar.
    Men samtidigt när jag kontaktar Samsungs support så får jag svaret att dessa räknas som 3: dje parts apar= ingen support.

Då jag självt mer är van vid att jobba med Win ( Pc)- och kanske renodlade program som har en körbar exe- fil.

Som sagt om ett program ( med en exe- fil), så går det oftast att avinstallera denna.
    Men att med appar så är det något helt annnat,just för att dem inte har någon körbar exe- fil.

Så om det finns någon som vet hur jag kan praktiskt gå tillväga?

2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER