Inaktivera trådad e-post

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av heavern29, 20 apr 2010.

1. heavern29

heavern29 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej.

Jag använder min HTC Desire med en Exchange Server, vilket ger mig tillgång till Push Mail. Jag gör samma sak på min laptop och min HTPC via
    Outlook.

I Outlook får jag inkommande mail i min inkorg, likt många andra system, ex iPhone. Dock hamnar min mail i min Desire i den trådade inkorgen "Samtal". På engelska heter denna mapp "Conversation". Funktionen kanske tilltalar en del, men jag måste ha mina mail i datumordning och ser gärna att dom hamnar i den vanliga inkorgen.

I praktiken har jag 30-40 mail i min inkorg (senaste två veckorna) men min Desire hävdar att inkorgen är tom, eftersom den placerar alla mina mail under samtal.

Är det fler som har detta problem eller finns det en lösning? Jag vill alltså ha alla mina mail som vanligt i min inkorg och inte i en trådad lösning a' la' HTC.

Tacksam för hjälp!

2. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skumt. Mina mail från Exchange hamnar i inkorgen. Kört både Exchange 2003 och 2010...

3. heavern29

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Intressant. Har du alla dina mail där, även dom som du svarat på etc?

Hur ser din "Samtal"-inkorg ut? Har du några konversationer ut där och finns det i så fall dubletter i inkorgen?

4. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Samtal är en kopia på inkorgen. Verkar inte som den "parar" ihop mailen...

5. heavern29

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det låter ju som en ultimat lösning med det bästa av båda världar. Vad märkligt att det inte är så för mig..

*Jag ser nu att min trådade korg endast består av utgående mail. Min Desire hittar alltså inte mina inkommande.

Detta är väldigt skumt. Testar att ta bort och lägga till kontot igen.

6. heavern29

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack ktd för din hjälp. Min telefon måste ha buggat för när jag tar bort kontot och lägger till det igen så fungerar det utmärkt.

Jag trodde att det var så det skulle vara... skönt att telefonen fungerar som den ska.

Ha en fortsatt trevlig kväll!