Incredible s eller Sensation?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Carrera, 20 juni 2011.

1. Carrera

Carrera Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Jag har aldrig haft en android lur och nu har min mobil pajat.
    Så jag är ute efter en med minst 4" skärm, bra ljud (för musik), bra gps och jag kommer att surfa mycket med den.
    Hur funkar det med att kolla på filmer/serier med en telefon? finns det bra spelare för sånt?
    Jag har kollat runt rätt länge på HTC en sådan vill jag ha för designen på dom gillar jag. Men nu har jag beslutsångest om vilken jag ska köpa? Incredible s eller sensation? eller ska jag köpa något helt annat?

Mvh Micke

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Jadå. Det finns dessutom en hel drös med appar på Market för videouppspelning på Market, om du inte skulle vara nöjd med den inbyggda. Diverse filtyper kan dock orsaka lite problem, men det är inget som en konverting inte fixar, eller möjligtvis en app för den delen.

Incredible och Sensation skiljer sig ganska rejält från varandra. (Kolla här för en specifikationsjämförelse.) Hur ställer du dig till att Sensation har en högre skärmupplösning? 1080p-inspelning, är det relevant? Dual-core eller inte? Och så vidare. En hel del aspekter att ta hänsyn till med andra ord. Dessutom, har du varit i en fysisk butik och klämt på dem? Också något som kan vara värt att tänka på.

Avslutningsvis, läs tillgängliga recensioner så att du är på det klara med vad som talar för och emot respektive telefon.

Lycka till med ditt inköp!

Last edited: 20 juni 2011
  3. Carrera

Carrera Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för ett snabbt svar :)

Va och kände och klämde på dom idag och det blir en sensation

4. Speedmaster

Speedmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Bra val IMO. ;)

5. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
  6. Wasti

Wasti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Den senaste

MINA ENHETER

Telefon:
    Den senaste
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5"
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Huawei smartwatch
    Jag köpte mig en inc. S i April och rootade den för någon månad sedan varpå jag använde Sence 3.0. Telefonen blev tyvärr stulen/borttappad för ett par veckor sedan och nu har jag en sensation. Jag vet att Sensation spec slår inc. S på dom flästa plan men då jag har använt båda två ganska flitigt så måste jag säga att det inte är några större skillnad på dom. Inc.S är lite mer plastig, sensation mer robust. Sence 3.0 laggar på sensation (ganska lite mend endå) med det gjorde det INTE på inc.S. Batteriet höll även längre på inc.S men iof så var den ju då rootad och det är inte min sensation.

Jag skulle säga såhär, med tanke på prisskillnaden, är du inte ute efter det värsta (i HTC väg) och kanske bryr dig mer om priset så skulle jag köpa en inc.S men har du en tusenlapp (tror prisskillnaden ligger där någonstans) och vill ha det senaste så kommer du absolut inte bli missnöjd. Vill du ha det absolut senaste så ska du iof vänta på EVO.n. Tror du kommer bli nöjd oavsett vilket HTC du köper.

Du har förmodligen redan köpt en telefon men det kanske finns någon annan som står vid samma vägskäl.

//W

Poontus gillar detta.
  7. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Ja, jag hade också valt Incredible S framför Sensation. Incredible's skärm är mycket bättre trots lägre upplösning, och den har inte samma problem med WI-FI-dödsgrepp.

8. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

I första filmen är det ju nåt skumt med ljusinställningen på Sensation. Kolla vid 0:54 i filmen, där är Sensation klart ljusast! Måste vara nån auto-brightness som är igång.

Och i andra filmen så är ju Sensation rakt igenom snabbare. Trots att den läser in betydligt mer av flash(antar jag)reklamen än vad Incredible S gör.

Hoppas att du är nöjd med ditt val, säkert en bra telefon i alla fall ;) :P