Införskaffa en nu eller vänta till i vår?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Slick-Rick, 3 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Slick-Rick

Slick-Rick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej alla insatta!

Som rubriken antyder är jag på god väg att införskaffa mig en ny lura då min nuvarande Desire är avbetald, har konstant dåligt med minne, och samtidigt kan ge mig ca 1000-1500:- tillbaka vid försäljning.

Jag är ganska sugen på en SE Ray då jag gilla formatet på den. Den har överlag bra betyg och omdömen samt ger tillräcklig prestanda (Något vassare än min Desire ska den vara) för vad jag använder telefonen till. Enda lite negativa är att jag endast kommer ha ca det tredubbla minnet för appar, men det bör räcka har jag räknat ut!

Till min huvudfråga! Har för mig att det normalt sett presenteras en del nya lurar under jan-feb och det bör således bli så kommande år också. Om man väger in aspekterna pris (ca 3000:-), batteriprestanda, kvalitetskänsla, skärm och formfaktor. Kan jag då förvänta mig att det kommer någon direkt utmanare till Ray i vår? Jag vill absolut inte ha en lur med större skräm än 3,7" som jag har idag och tunnare än Desrie får den absolut vara!

...Är svaret på denna fråga "nej", så antar jag att det inte är så mycket att fundera på längre!

Hit me! Vad tror eller vet ni!?

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag personligen skulle definitivt valt en SE Xperia Ray nu. Jag tror inte riktigt att någon av oss kan ge dig ett direkt och fast svar om en kommande telefon.

SE Ray är en underbar telefon. Själv stod jag i valet mellan Ray och Arc men då föll rösten på Arc då jag behöver en lite större skärm (annars är telefonerna i princip samma).

3. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Visst kommer det en massa nya lurar snart men det gör det å andra sidan hela tiden. Galaxy Nexus räcker långt om du skall köpa nu (eller om några dagar iaf då den inte finns i handeln riktigt än).

4. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Dock går Galaxy Nexus bort då han vill ha 3.7" skärm som max och max-pris runt 3000 kronor.

5. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Haha, vilken sopa jag är som inte läser ordentligt! :o

6. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Nej då! Lät hänt.

Borde inte denna tråden ligga i Köpråd?

7. Slick-Rick

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tack för svaren! Jag är själv ganska insatt och intresserad av kommande nyheter och har inte hört något, men tänkte att jag borde kolla och höra efter lite!
    Jag har tröttnat lite på att köpa mobiler för 5000:-, speciellt när man får bra grejer för betydligt mindre pengar nu också. Iaf utifrån de krav jag ställer. En padda av något slag är troligt införskaffad om ett år för min del, så föredrar att ha mobilen lite smidigare känner jag.

Jag la nog tråden i fel forum inser jag nu! Någon moderator får gärna flytta den. :)

8. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ja om du har planer på att införskaffa dig en tablet så behöver du ju egentligen ingen stor telefon. Kör på SE Ray. Du kommer inte ångra dig vill jag lova :)

Bakom "nästa hörn" finns alltid bättre telefoner, men jag tror inte riktigt att det kommer komma någon telefon som du söker inom snar framtid som kan slå Ray, då företagen skapar större och större skärmar. Nu kommer dessutom ICS och många företag vill nog skapa telefoner med knapplös framsida för att istället få plats för knapparna på skärmen :) större skärm) :)

9. Slick-Rick

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jo, nya telefoner kommer ju titt som tätt. Är glad om jag står ut med en telefon i mer än ett år och det gick ju med min Desire (även om jag stört mig på den senaste halvåret i synnerhet). Har sugit på karamellen idag och tror det blir att köpa loss en Ray imorn helt enkelt. Lite som en tidigt julklapp... fast till mig själv! :)
    Btw så ska hela Xperia 2011-modellerna få ICS så där är man ju safe utan att behöva roota!

10. Snorken19

Snorken19 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det kommer alltid att komma något nytt och bättre men om du gillar Rayen nu så tycker iallafall jag att du bör köpa den. Det kommer förmodligen ingen Ray 2 "" i vinter.

11. Slick-Rick

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ja, idag blir det inköp iaf! Känns ganska rätt trots allt. Hoppas jag blir nöjd, men det tror jag. Sen kränga gamla bettan (Desiren) för minst 1k så blir denna mobil ännu billigare :)

12. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Allmänt -> Köpråd

Slick-Rick gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.