Nu börjar jag undrar om jag helt tappat bort mitt sinne. Jag fick ett sms av en kompis som bad om tel.nr till en annan gemensam kompis. Jag började skriva mitt svar och tänkte naturligtvis infoga kontakten till vår gemensamme vän. Jag hittade dock inget sätt att infoga kontakter i ett sms?! Jag löste det genom att öppna kontakten's profil, klicka redigera, kopiera tel.nr och sedan tillbaka till sms't och klistrade in numret. Det måste väl finnas bättre sätt? Detta verkar galet!
Gå in på kontakten vars nummer du ska hämta, tryck på menyknappen och välj "Send contact" ("Skicka kontakt" kanske på svenska). Edit: Börja alltså inte att skriva ett svar på din första kompis sms. Utan gå in i "People" ("Personer"?)
Det har jag aldrig testat, men i originalsmsprogrammet så fanns det tydligen "Attach" (om du trycker på menyknappen när du skriver sms:et) och där kan du välja "Contact (vCard). Borde funka?
Tack för din snabba feedback. Hittar inte dessa val i min 2.2 ROM utan får väl fråga vidare i ROM-tråden. Tjipp!