Denna post uppdaterad 100423 20:49
Tänkte att det kan va trevligt med en tråd som samlar information om uppdateringar, vilka som är tillgängliga och vilka skillnader/förbättringar som uppgraderingarna innebär.
Senaste programvauversionerna:
- Fast programvara (Androidversion): 1.6
- Kernelversion: 2.6.29-rel semc-android@SEMC #2
Förändringar och förbättringar med denna uppgradering (som vi märkt):
- [preliminärt] 3G stängs nu ner automatiskt när den inte behövs, kan ge bättre standbytid. Se post nr 28.
Mobilen såldes med R1FA014, men för att uppgradera måste man använda Sony Ericssons pc-program och X10:an kommer bli totalt återställd, man får ta backup på viktiga grejer såsom SMS, kontakter etc.
Noterat från min uppgradering 100405:
Uppgraderingen var på 127,5 MB. När det var hämtat så gick själva installationen på 15-20 minuter (efter detta steg går det att använda mobilen, ringa, sms osv) så man är nåbar).
Mobilen var sen helt återställd, grejerna på minneskortet fanns såklart kvar, men alla program sms kontakter och sånt var borta. Jag gjorde backup på sms med standardappen för sms. Kalender och kontakter synkar jag med Gmail, så när jag angett gmailkontot kom allt det raskt tillbaka. När jag öppnade Market och valde "Hämtningar" så såg jag alla program jag hade installerat, så det var lätt att hitta dom jag ville ha tillbaka nu. Längst tid tog det faktiskt att få till genvägar och widgetar och diverse småinställningar. Totalt 1 - 1,5 timmar ungefär.
Har ni rättelser eller ny information så posta ett inlägg
Last edited: Apr 23, 2010