Problem: Inforuta går inte bort.

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Krakel, 3 jan 2014.

1. Krakel

Krakel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter att ha testat framaroot för att enkelt roota min Galaxy S3 ligger det nu en inforuta framme hela tiden och stör (se bild). Hur kan jag göra för att få bort denna ruta? Jag har provat att göra en systemåterställning, unroot men inget hjälper.

Bifogade filer:

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 715
    Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
    flasha om rom och root i odin... roota med cf-auto-root..

N9005 via TT4

3. Krakel

Krakel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Halleluja! Problemet löst med Factory Mode.

Äntligen efter många timmars slit löste jag problemet. Det hjälpte inte att bara flasha in en ny rom. Provade med stock 4.3 men det gick inte. Efter att googlat och sökt visade det sig att jag efter att flashat in stock 4.3 kunde jag inte roota min mobil. Lyckades till slut gå tillbaka till stock 4.1.2 och då gick det roota den och komma in i rooten för att ändra några filer i efs-mappen. Felet jag gjorde först var att jag missade att skriva med stora bokstäver. Skrev med små bokstäver och då fungerade det inte.
    Denna video på Youtube hjälpte mig. Följ den om ni har samma problem som jag. Videon är visserligen för S4 men funkade perfekt för mig (om man nu kommer ihåg att skriva med stora bokstäver:P).
    http://www.youtube.com/watch?v=d8dbrerUacw

Kom ihåg att för att lösa detta problem måste du alltså ha din mobil rootad. Annars går det inte.