ingen adressbok till sms

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av emman, 1 maj 2010.

1. emman

emman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hej hej
    har precis köpt mig en galaxy spica och lyckades efter mycket svärande få in 2.1
    nu är jag tyvärr ingen av alla dem som pratar flytande teknik så finns det nån manual eller liknande till hur det funkar att komma åt på nätet... mitt googlande kom smått tomhämt =/

sen till problemet:
    när man ska skriva sms och ange vem det är till finns en vin liten icon för kontakter till höger. trycker jag på den kommer "inga kontakter med telefonnummer" upp trotts att alla kontakter är importerade och snyggt uppradade i adressboken?

hur åtgärda detta? är juh jäkligt knepigt att skicka sms nu för man kan juh inga nummer utantill direkt

tacksam för hjälp

2. snajk

snajk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skumt. På min Spica funkar det som det ska. Annars kommer kontakten upp om du börjar skriva namnet, brukar räcka med en eller två bokstäver. Är inte säker på att det funkar för dig då det verkar som om telefonen inte hittar dina kontakter. Kolla så att kontakterna har telefonnummer. I värsta fall kan du ju installera någon annan sms-klient typ handscent eller nåt.

3. emman

emman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hej
    kontakten kommer inte upp ens om jag skriver hela namnet precis som det står i adressboken. då kommer felmeddelande att det e fel på kontakten/kontakten inte finns.
    jag hittade en annan här på forumet som har/haft samma problem efter att ha skickat in sin spica till samsung för att få den uppgraderad till 2.1. han fick ett tips och det har jag provat men ikke.
    kontakterna i adressboken har telefonnummer och allt. om jag går in i adressboken, väljer kontakt och klickar på symbilen för att skicka sms den vägen funkar det fin fint. det som inte funkar är om man går in via meddelanden och ska skapa ett nytt. mycket irriterande

4. emman

emman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har hittat felet nu och fan va nöjd med mig själv jag är!
    när man går in i adressboken och redigerar en kontakt kan man välja vad för typ av telefonnummer det är som är inskrivet. mobil, arbete mm. man måste ställa in mobil där.
    min förra telefon hade inga sånna finesser så det vart väll inte ifyllt när jag importerade nummrena.
    ifs funkade det på 1.5 som min lur kom levererad med med 2.1 är väll lite känsligare.
    ska man bara sätta sig och redigera HELA adressboken... yayyy

5. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gör det i gmail på din dator, det går mycket snabbare