Problem: Ingen bild efter skärmbyte.

Discussion in 'One X - Allmänt' started by najtrows, Nov 24, 2013.

1. najtrows

najtrows Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Bytte hela skärmdelen på min HOX igår, och nu får jag ingen bild.
    Hade en HOX innan och den blev "fuktskadad" enligt service, men den betedde sig likadant som den nuvarande gör nu. Men den första HOXen hade jag aldrig öppnat då.

Den funkar inte med det gamla spruckna glaset nu heller vilket känns tråkigt.
    Jag får igång telefonen och den beter sig helt som om den var på, dom tre touchknapparna längst ner lyser upp när man klickar på power för att få bild från viloläget.

Men jag lyckas inte få någon bild och jag har försökt kolla kontakterna iaf 5 gånger nu.
    Några tips?

2. Amel

Amel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Så blev min hox helt utan anledning och förvarning. Död skärm och knapparna lyser. Får inte det att funka. Lägger ner hox nu mot Note 3.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

3. najtrows

najtrows Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Min första gjorde det men som sagt så sa service att det var pga fuktskada.

Köpte sedan en med sprucken skärm på blocket, telefonen hade funkat fint några dagar nu men jag tänkte byta till skärmen på min gamla som inte hade sprickor.

Men nu så får jag ingen bild på något, funderar på om själva jawbone connectorn gått sönder.. men jag tycker inte jag varit speciellt hårdhänt och det är inte första delikata prylen jag öppnat upp.

tråkigt som fan dock :(

EDIT: kollade nu att lysa med en ficklampa mot skärmen och det är bara backlighten som är död verkar det som. någon som vet om det går att fixa?

Last edited: Nov 24, 2013
  4. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min skärm for häromdagen också, drog ut laddaren ut telefonen, och var påväg till bussen, när jag var vid busshållplatsen så skulle jag kolla klockan och märkte då att skärmen ej lös, misstänker att det är backlighten som farit, frågan är, är det värt å lämna in eller ska man vänta några månader och köpa en ny ?