Ingen bild med hdmi-utgång

Diskussion i 'ASUS' startad av diezel, 7 nov 2011.

1. diezel

diezel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Vad jag har förstått är det ett ganska vanligt problem att folk inte får hdmi-utgången att fungera på sin TF. Även jag har det problemet.

När jag för in hdmi-kontakten i plattan får jag upp notifikationen bredvid klockan, men ingen bild dyker upp på tvn. Jag har så klart provat på flera olika tv-apparater av olika märken och storlekar men utan resultat.

Ska jag verkligen behöva roota och lägga in custom rom för att få detta att fungera? Eller ska jag (ännu värre) behöva skicka in plattan på service?!

2. mrxyz

mrxyz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm, låter märkligt. Jag har inte haft några problem med detta och kopplat in min padda till minst 5 olika TV-apparater av olika märken.. däremot hade någon TV problem då den inte hittade signal när paddan gick ner i idle och valde att byta källa till vanlig TV, men annars har det fungerat..

Uppdatering: Noterade att du även postat detta i uppdaterings-tråden. Jag har inte testat efter nya uppdateringen, ska kolla när jag kommer hem efter jobbet..

Last edited: 7 nov 2011
  3. mrxyz

mrxyz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testade precis och det fungerade som vanligt (bara att ansluta och köra).. ingen annan med detta problem som kan hjälpa diezel?

4. diezel

diezel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Ja, det är lite jobbigt. Hade tänkt att använda plattan som simpel mediaspelare till tvn. Och jag vill undvika att behöva skicka in den på service igen, då jag inte har speciellt bra erfarenheter av asus service center.

Skulle det tex. bara krävas root och en annan rom så skulle jag bli lycklig!

5. Lintberg

Lintberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Dum fråga, har du för kabel? Köpte en förlängningskabel som inte funka, visade sig att det va för att den inte va hdmi 1.3.

Sent from my R800i using Tapatalk

6. j-a

j-a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag måste starta upp plattan med kabeln i, funkar inte om jag kopplar medans den är igång.