Ingen pepparkaka?

Discussion in 'Galaxy S' started by droidwi, Jul 2, 2010.

1. droidwi

droidwi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Läste artikeln om Gingerbread på swedroid.se. Systemkraven för Gingerbread är:

1GHz Processor
    512MB RAM
    3.5″ (eller större) skärm
    Enheter med en skärm på 4″ eller större får tillgång till en upplösning av 1280×780

Där stod att "Detta [systemkraven]är uppseendeväckande då exempelvis Galaxy S och Xperia X10 faller bort medan Nexus One och HTC Desire emellertid klarar kraven."

Vilka/vilket krav är det som SGS inte fixara?

Last edited: Jul 2, 2010
  2. superlimp

superlimp Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var en felöversättning.
    Orginaltexten lyder > “New 1280×760 resolution available for the devices with displays of 4” and higher.”
    Man översatte detta till att det var krav på 1280×760 upplösning när det egentligen handlade om att man lagt till denna upplösning ;)

3. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Dessutom är det bara rykten, o verkar dessutom va väldigt lite som stämmer i ryktet...

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jepp, som sagt.. Det där bara lösa spekulationer. Det behöver inte alls vara sant, kan lika gärna vara nån som har hittat på alltid ihop. Ibland blir man riktigt irriterad på att se alla dessa lättkrokade journalister och tillika läsare som ser nyhetsrapporterings som fakta.

EDIT: Detta stod i originalnyheten/källan till ryktet:
    ÄNDÅ lyckas smörjan bli en förstanyhet på alla de stora techsidorna och android bloggar där ute. Pinsamt.

EDIT2: Nu dementerar google ryktet.
    http://twitter.com/morrildl/status/17527838378

Last edited: Jul 2, 2010
  5. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl ingen dementi direkt? De säger egentligen bara att de inte tror att någon vet vad de har på gång. Och där av kan de säga att han bara hittar på, vem vet han kanske har "gissat" rätt?

Sedan att någon på swedroid inte kan engelska gör ju inte saken bättre...

6. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

"Enheter med en skärm på 4″ eller större får tillgång till en upplösning av 1280×780" låter inte som ett krav på något vis. Det enda som är missledande är att den är listad under "krav".

7. Chenz

Chenz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Smått imponerande att nyheten aldrig blev uppdaterad för att rätta till misstaget heller, trots alla som kommenterade det. Försöker Sweclockers avsiktligen "smutskasta" SGS?

8. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror inte att sweclockers (?) försöker smutskasta SGS. ;P

9. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kvalitetskontrollen på Swedroids artiklar verkar vara ganska dålig. Kolla t.ex på dagens söndagsläsning.

Eller den här: https://swedroid.se/droid-x-motorolas-senaste-androidmonster-bildgalleri

"Under skalet finner vi enligt uppgift en Texas Instruments OMAP 3630-processor i 1 GHz (specifikationer på flertalet sajter på nätet säger dock att OMAP 3630 rullar i 720 MHz), vilken precis som Qualcomms Snapdragon bygger på ARM:s Cortex A8-arkitektur"

Qualcomms Snapdragon/Scorpion bygger precis som Cortex A8 på instruktionssettet ARMv7-a. Scorpion "byggs" inte på Cortex A8. Att bygga en Cortex A8 i 65nm (som Snapdragon aka Scorpion) och köra den i 1GHz på samma tillverkningsteknik är nästintill omöjligt med en liknande strömförbrukning. Snapdragons CPU kallas för Scorpion.

http://en.wikipedia.org/wiki/ARM_architecture#ARM_cores
    Läs min kommentar: https://swedroid.se/droid-x-motorolas-senaste-androidmonster-bildgalleri#comment-27037

När jag påstod det här i en tråd där bernard hade skrivit "Snapdragon-SoC:n (Cortex A8)" förut så blev jag "rättad" av en moderator där även han påstod att "Snapdragon bygger på Cortex A8.".

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=8577&page=2

Last edited: Jul 4, 2010
  10. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det stämmer att Cortex A8 och Qualcomm Scorpion skiljer sig åt på ett par punkter (http://www.insidedsp.com/tabid/64/a...ualcomm-Reveals-Details-on-Scorpion-Core.aspx). Här hade vi naturligtvis fel.

Hittar du fler fel i våra artiklar är du mer är än välkommen att skicka oss ett meddelande genom vårt kontaktformulär (med tillhörande källor) så att vi kan korrigera felen.

Vi har tyvärr ingen kvalitetskontroll eller någon som sköter korrektur här på Swedroid över huvud taget, vilket förstås inte är så konstigt då sidan drivs som ett glatt hobbyprojekt. All frivillig hjälp uppskattas med andra ord!

Edit: Angående artikeln om Gingerbread så skrev vi, till skillnad från de flesta andra, att det vore ett mycket märkligt drag från Google om dessa "rykten" nu stämde. Sedan var förstås felöversättningen olycklig och vi försöker defintivt inte att smutskasta Galaxy S, vänta bara på vår recension av telefonen.

11. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

OT men
    när kommer den?

12. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Snart, någon gång i nästa vecka.

13. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Misstänker att Admins & Moderatorer här på Swedroid kommer att tycka som vi, att detta är den lur som sitter på tronen och de andra lurarna får tjäna den ;)