Ingen sms signal

Diskussion i 'Galaxy S' startad av mille97, 17 okt 2010.

1. mille97

mille97 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får ingen signal vid ett inkommande sms. Alla inställningar är korrekta men jag får ingen signal i alla fall.
    Inkommande samtal fungerar.

/P

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

Har du ställt in via meddelandehanteringen och inte via inställningar - ljud - meddelandesignal?

3. svammel

svammel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem, ingen sms-signal efter uppdatering... Alla inställningar e korrekta?!
    Inkommande samtal får jag signal men ingen sms!

Va fan e felet? Någon?

4. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Samma här, problemet uppstod efter uppdateringen. Det händer dock inte alltid, men nästan hela tiden.

5. Folketskebab

Folketskebab Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Kanske lite OT men är det någon som vet hur man sätter in en egen mp3 som sms signal?

6. chavonsk

chavonsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ta hem appen tonepicker

7. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

eller gör en map under sdcard/media/audio med namn notifications (för sms) och ringtones (för ringsignaler)

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag hade samma problem man har fixat permanent genom att tillåta notifieringen i statusbaren.. då funkar det varje gång.... för mig dvs ;)

9. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har inte uppdaterat än.

SMS-signalen hittar du genom att först gå in på Meddelanden, sen ta upp Menyn och välja Inställningar. Dvs du ska inte gå in på telefonens egna Inställningar.

PS. Appropå SMS-notifiering. SGS:en är ju helt fruktansvärd i.o.m. att den inte visar och inte påminner om att det finns olästa SMS som ligger och väntar.
    Jag installerade dg Alert Classic (av Mike DG) för att få SMS notifikation via ljud, vibration, skärm (och lysdiod för mobiler som har det).

Jag stängde av all SMS-notifiering i telefonens egna inställningar och aktiverade notifiering och påminnelser i dgAlert istället. Mycket bättre!

10. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Tusen tack för detta tips! Det här var ljusår bättre än standardinställningarna :) Dessutom verkar SMS-signalen funka som det ska nu också... ta i trä. Kan ju vara ett tips till alla som har strul.

11. Aloha

Aloha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har upptäckt att om jag har mitt bluetooth headset syncat med telefonen så spelas alla ljud upp i den istället. Exempelvis ringsignal, meddelandesignalen och alla systemljud. Ljuden spelas alltså bara upp i headsetet och inte i telefonen. Så var det inte med 2.1.

Märkligt är att det inte alltid blir så här.. Ibland spelar den både upp i headsetet och telefonen. Jag har inte funnit vad som triggar det än.

Ett ännu större problem är att när jag stänger av bluetooth på telefonen så spelas fortfarande inga ljud upp. Jag måste starta om luren för att få tillbaka ljuden. Det hjälper inte att exemplevis sätta på ljudlös och sen sätta på ljudet igen.

Nån som upplevt samma problem? Ev. lösning?

12. Patrik.s

Patrik.s Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Ja jag har samma problem.Samma gäller oxå att jag måste starta om så funkar det en liten stund.

13. toppenkillen

toppenkillen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp - har varit med om exakt detta. Mkt irriterande! Hade iofs ett liknande problem under 2.1 då jag använde en mediaspelare (minns inte vilken då jag kastade väck den). Startade jag den appen för att lyssna på musik så ställde den om så att ringsignaler osv bara lät genom lurarna och det var ju ingen hit om man inte hade dessa på sig.

Så: Där var det app-beroende, frågan är vad som strular denna gång? Man vill ju inte gärna tro att Bluetooth-stacken är omgjord och att den nu går in och juckar runt i ljudmixaren, glömmer ställa tbx vid avslut eller whatever?