Ingen täckning efter samtal

Discussion in 'Legend' started by larky, Oct 18, 2010.

1. larky

larky Kid Droid Medlem

Telefon:
    P30 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P30 pro
    Platta:
    Sony Z2 Tablet
    Efter att jag avslutat ett samtal i telefonen tappar jag kontakten med mobilnätet. Täckningen är inget problem (4 pluppar av 4) och jag har inte fått något samtal avbrutet pga dålig täckning.

Byte till flygplansläge och tillbaka igen löser problemet, likaså givetvis omstart av telefonen.
    Om jag bara väntar tog det nu senast 30 minuter innan jag har mottagning igen.

Jag har svårt att återskapa problemet genom att ringa till mig själv från en fast telefon, 5 samtal till mig själv på minst ett par minuter men ingen tappad kontakt. De 4 senaste "riktiga" samtalen jag haft har alla resulterat i "endast nödsamtal" så fort jag lagt på. Iofs sitter jag på kontoret nu men ändå.

HTC Legend
    2.1
    Kernel 2.6.29-e3993620htc-kernel@and18-2 #1

Operatör: Telia (företagsabbonemang utan datatrafik)

2. larky

larky Kid Droid Medlem

Telefon:
    P30 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P30 pro
    Platta:
    Sony Z2 Tablet
    En sak till, redan under samtalets gång syns symbolen för att telefonen förlorat kontakten med nätet, fyra grå staplar och ett kryss, men det går utmärkt att fortsätta samtalet.

3. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Märkte nyss exakt samma problem, har inte mina exakta stats i huvudet men det är Legend med senaste, den buggiga, uppdateringen. Aldrig haft detta problemet innan, kom idag helt mystiskt. Har Telenor förövrigt.