Problem: Ingen täckning!!

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av DiiM, 13 okt 2013.

  1. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Hej!
    Min G2a tappar täckningen och sen så hittar den inte den igen!! Någon med liknande problem? Tänkte kolla med folk i forumet men annars så blir det till Phonehouse idag för att försöka DOA den!!

    P.S. Vad har LG för DOA policy??
    Tack!
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja eller prova med ett nytt sim först?
    jag hade strul med mitt sim att det var slitet. Pangade in ett nytt och nu går den som en jävla raket.
     
  3. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Jo det kan jag ju göra. Kortet är iofs bara 18 månader gammalt.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    18 månader hinner det hända mycket på. mitt var 1-5 månad gammatl men tydligen hade jag skadat det eller så hade det pajat helt enkelt..summa summarum det funakr klockrent nu.
     
  5. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag har bara haft min G2 sen i fredags men jag har märkt att den tappat täckningen helt några gånger och sen fått tillbaka den igen. Detta har hänt i områden med bra täckning. Jag har slagit av 4G nu om det kanske var det som spökade eftersom jag inte har 4G på mitt abonnemang. Den har inte tappat täckningen sedan dess men det har inte gått så lång tid heller så jag är inte säker på att det var felet.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    4G kan jag inte köra med alls då jag har tre som operatör... har jag 4G påslaget kan ingen ringa mig.
     
  7. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Det låter väl oerhört fel? Har du 4G på ditt abonnemang (har inte tre det på alla abonnemang?)?.
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jo felelt finns på lg iphoen s4 note 3... tre vet om det men har inte annonerat ut något om det... skitdrygt
     
  9. nyberabb

    nyberabb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    3 är dom enda som inte kör med standard 4G som resten av europa och sverige, tror jag
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    3 uppgraderar automatiskt alla till 4g om man har en lur som klrar det ..
    jag får 4g men när någon ringer så ser jag bara ett sms om att någon ringt mig.. och dom som ringer hamnar direkt i min röstbrevlåda...
     
  11. Roybert

    Roybert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har problem med mottagnigen på min G2

    har problem med mottagnigen (tappar mottagnigen/bryter samtal. ringde tres kundservice han tyckte jag skulle stänga av 4G och bara köra 3G (nätverksläge WCDMA). Och om problemet inte blev löst av detta skulle jag återkomma. Kul med 4G lur som man inte kan använda 4G på.
    Hade inga problem med min samsung galaxy s3
     
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    senaste felet som jag har med att det bryter kopplet helt dök upp i deras nät för 1m5-2 veckor sen... pratar man med dom verkar dom inte vara säkra på varför det händer bara att det händer. så just nu kan jag inte använda 4 g alls...det fungerar dessutom lite sisidär... tur att man får bra klös i 3gnätet iaf
     
  13. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Fan! Jag har också Tre. Bra att man precis en Lg om det inte funkar då!!!
    Men dom rekommenderade mig att DOA telen. Känns ju Inte helt rätt om dom har fel på sitt nätt eller??

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk now Free
     
  14. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Läste precis på nätet att LG bara ger 7 dagars DOA rätt! Det ju skit hur som helst..

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk now Free
     
  15. PKD

    PKD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men har 3 fortfarande problem med 4G och möjligheten att ta emot samtal?! (Det har också diskuterats här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=101085&page=7) Jag går och funderar på att skaffa en LG G2 med 3Surf Max men om folk inte kan ringa till mig då ... ja, då är det ju helt meningslöst att skaffa mobilen. Verkar ju sanslöst.
     
    Last edited: 13 okt 2013
  16. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Stäng av 4G så länge. När 3 har fått sin CS fallback-lösning (eller om de går direkt på IMS) att fungera, så aktiverar du.

    Min fru kör enbart med 3G i sin Samsung (Telia), då det frekventa bytet mellan 3G/4G hemma i praktiken innebär att man inte kan ringar till henne annars.

    Jag missar några samtal (Telia), men inte så särskilt många, två den senaste veckan kanske...
     
    PKD gillar detta.
  17. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 807

    MINA ENHETER

    Har Telenor och tappar också täckning några gånger per dag.Är det Telenor eller mobilen tro?
     
  18. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Troligen både ock. När man går mellan 4G och 3G så blir det en hel del signalering i nätverket. Sannolikheten för att något går fel om detta sker ofta går asymptotiskt mot 100%. Så långt Telenors bekymmer. Telefonen verkar dock inte upptäcka eller kunna lösa upp detta fullt ut (inte heller Samsung och Sony enligt de rapporter jag har fått), vilket i sin tur beror på drivrutiner och chipset (QualComm). Felet är alltså QualComms också, men eftersom det är butiken som säljer luren så har de ansvaret och de skall slå på LG Sverige, som skall slå på LG, som skall slå på QualComm...
     
  19. hampusg

    hampusg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har också telenor och upplever ibland att mobilen tappar teckning helt sen får man tillbaka den 15-30 sek senare
     
  20. Angshed

    Angshed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har inte problem med att jag tappar täckningen men istället så slås inte 3G på när jag har varit uppkopplad till wifi i några timmar utan måste sätta på flightmode och sedan av igen, då lyckas den koppla upp till 3G igen.

    Har redan gjort en DOA på grund av detta men det är likadant med den jag har nu, har Comviq som operatör så jag vet inte om det är dom som strular.