Ingen täckning

Discussion in 'Blade' started by chri, Dec 18, 2010.

1. chri

chri Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan. Fick min Blade igår från Telia och allt fungerade klockrent fram tills i morse då jag stängde av alarmet på min blade, då det helt plötsligt blev ett kryss över signal ikonen. Sen började batteriet ladda ur rejält snabbt och back knappen blinkade rött. Jag tog ur mitt Halebop simkort å testade i min gamla nokia telefon och där fungerade allt fint, att ringa,sms'a.

Satte sedan tillbaka simkortet i min blade men det var fortfarande ingen signal... kollade alla inställningar och allt såg ok ut förutom när jag skulle välja "Nätverksoperatör" så står det: "Nätet är upptaget, vänligen försök igen senare." ?

Alla mina kontakter går att läsa från simkortet så det kan ju inte vara simkortet det är fel på? allt funkgerar ju i min gamla telefon. Iaf, har testat köra en: Factory data reset , men inte ens det hjälpte. Allt annat fungerar fint, Wi-Fi, etc. Har testat med 2 olika simkort på blade'n men blir samma fel med ett telia kontantkort.

2. chri

chri Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

btw. ska det verkligen ta 4 timmar att ladda batteriet från 10% till 60% ?:ehm: