Problem: Ingen uppdatering anlänt till upplåst HOX

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av kersch, 15 jan 2013.

1. kersch

kersch Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag har en HOX som tidigare var låst till 3 som jag låste upp. Undrar nu om någon vet hur det funkar med programvaruuppdateringar om man låser upp en telefon. Känns inte som att det är 3 som pushar ut den utan den borde då få uppdateringen, jelly bean, via OTA samtidigt som de andra olåsta? Eller? Har väntat sen oktober på 4.1 och har fortfarande inte fått den nämligen. Vet att den började köras ut i november/december till olåsta HOXar i Svea riket dock! :)

Tack på förhand för svar! :)

2. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Du har fortfarande en 3 telefon vilket gör att uppdateringen kommer ifrån 3. Det är mycket möjligt att det är JB för den då 3 UK/HTC sa mitten av januari.

3. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Även om du låser upp operatörlås har du fortfarande samma mjukvara från 3. Dvs hboot, rom, CID

4. kersch

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar :) Okej! Så det betyder att jag borde få den samtidigt som HOXarna låsta till 3 antar jag ?

5. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Yes, vilket borde var ungefär nu. Annars kan du fixa din telefon så att den blir en olåst, med annan RUU, CID, HBOOT osv. Men det är lite pilligt.

6. kersch

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes läste detta nu på 3s hemsida: "Releasen av Android 4.1 Jelly Bean till HTC One X är uppskjuten på grund av oväntade brister i mjukvaran.
    HTC jobbar på att lösa problemet och vi presenterar ett nytt preliminärt datum när felet är åtgärdat."

Jo jag har förstått det, vet inte om jag orkar det dock;) Kanske sätter mig nån dag och pillar lite, vem vet!