Ingen uppdatering till Hero idag 16/4

Diskussion i 'Hero' startad av fregor, 16 apr 2010.

1. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Last edited: 16 apr 2010
  2. pcw

pcw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur svårt ska det vara?

3. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Om du är så duktig, sätt dig å knacka ihop ROM:en och rulla ut den till dom :mad:

4. minimunk

minimunk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Konstig inställning. Vi har alla betalat för en produkt och förväntar oss då att den ska fungera, som minsta krav, och har väl alla en förhoppning om att de vårdar sina kunder så de ska vara nöjda.

När jag betalar för något, oavsett om det är en telefon, en tjänst eller vad som helst så förväntar jag mig att få det jag köpt - inte få höra från leverantören att jag skulle göra det själv istället. Skulle du acceptera om någon sa samma sak till dig efter att exempelvis de som byggde ditt hus slarvat så det börjat läcka in vatten?

5. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Du har köpt en Hero med firmware 1.5. Verkar som HTC har redan gett dig det du köpte, eller?

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 642
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    JAAAAAAAA

men återigen, HTC har aldrig sagt den 16:e. Okej?

Det finns i princip ingen såhär avancerad produkt i mobilsegmentet som funkar innan ett par uppdateringar har gjorts, så det är knappast HTC-specifikt.

Dom håller ju på för fullt, och detta har bara blivit en hysteri pga forum-medlemmar runt om i världen.

Jag påstår att dom allra flesta felen beror på felaktigt användande i form av taskkillers, knepiga appar osv

7. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Verkar som om någon har stukat hjärnan.....

Sist jag kollade, så är det LITE skillnad på en telefon och ett hus??!!

8. robban87

robban87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Framför allt är det väl långt från säkert att det som sägs i Ryssland gäller för Sverige? Vi har väl ett eget huvudkontor för norden/skandinavien? :S

9. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Instämmer ovan....

Det allvarligaste problem jag har haft med telefonen är att dator-trafiken hänger sig....

EN gång har larmet inte ljudit.... Men jag såg på skärmen att det hade gått igång, volymen hade blivit nerskruvad pga en app; Locale = Användarfel

Men där finns väll folk här som vill skylla sådana fel med på HTC...
    Varför mailar de inte HTC direkt istället....

Jag vet inte hur jag använder dessa program, det är ert fel.... *gnäll*

10. browneye

browneye Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Sedan är det väl vid det här laget ganska välkänt att det här med eftermarknad inte är HTC's starkaste sida...

11. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Det är ändå bättre med Android än med Win Mobile-lurarna...

De hade kunnat göra likadant med Android-lurarna som är släppta med 1.5 och 1.6 som med Win Mobile 6.1.....

När de släppte 6.5 så släppte de inte det till redan sålda lurar med 6.1....
    Men i fallet med Android, så har de sagt att de kommer att släppa det till redan sålda Android-telefoner....

Men det ni skall ha i åtanke, det gör dom för att de kanske VILL göra det, trotts att de inte är TVUNGA...

Det kallar jag för GOODWILL

12. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Woa..ville inte starta nytt flamewar med denna posten..

Så här ser jag det.

1. Google har erkänt problem med fragmentationen av Android därute. Android versionerna har helt enkelt växt för fort for att tillverkarna ska kunna hänga med. Detta ska visst lösas med app-stödet ska vara lättare att göra bakåtkompatibelt i framtiden.

2. Tycker nästan (bara nästan :)) att man kan kräva att Hero ska få 2.1 eftersom det är en telefon som har varit i försäljning i typ ett halvår och kom ut med en version som är rätt gammal om man säger så.. Detta med tanke på själva os'et. Buggar borde givetvis fixas oavsett os version.

3. Som jag ser det är 2.1 en mer "komplett" version av Android än 1.5. Detta oavsett evt. buggar man upptäckt i HTC's 1.5. Således borde alla Android lurar fram till idag uppdateras med 2.1. (min mening)

4. HTC har i princip sagt att 2.1 ska komma till Hero den 16/4. Detta rann ut via nån på teknisk support någonstans och räknas därför av folk flest som "officiellt". Att HTC inte håller kontroll på informationsflödet internt är en annan sak. Själv säger HTC att Twitter och Facebook är en del av deras "officiella" kanaler så varför skulle man inte ta dom på orden när som säger något där?

5. Har läst en del om felen på Hero som många upplever och jag tror att mycket av det har med nätlev., installerade apps och evt custom roms att göra. Men alla kan få ett måndags-ex..

Just på punkt 4 så har HTC en jättejobb att göra. Dom ger ganska luddiga svar på den slags frågor, och resultatet av det är översvämning av rykten ute på webben/communities.

Last edited: 16 apr 2010
  13. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Har mailat HTC support, och pratat med dem i telefon, om ett antal mer eller mindre allvarliga buggar. Alla har blivit bekräftade av support, buggen har alltså uppståt när de testat på deras egna HTC Hero. Några gånger har support personen jag pratat med sagt något i stil med "ojoj, så här ska det ju verkligen inte fungera". Men ändå så är inga av mina problem lösta flera månader senare. Några gånger har de tom sagt att de ska återkomma med lösningar men inte ens det klarade de av.

Jag kan förstå att ni som inte använder de funktioner som är trasiga tycker det är löjligt att gnälla på avsaknaden av uppdateringar. Men för mig som använder kalendern för att bli notifierad om möten, vill kunna ta emot samtal utan att behöva övervaka att com.android.phone inte krashat (händer oftast för mig när jag är på linnégatan och teatergatan i gbg), vill slippa starta om mobilen med jämna mellanrum pga minnesläckor, broadcast receiver läckor i de inbyggda systemkomponenterna och så vidare så är det lite trist.

När det gäller alarmvolymen så kan man råka ut för att den sänks utan att ha installerat några extra program alls. https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=50338&postcount=3

14. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Ovannämnda problem har jag inte märkt av....

Kalender fungerar utmärkt....
    Ringa och ta emot samtal fungerar utmärkt...

com.android.phone har inte krashat för mig....

Kanske skall hålla dig borta från sådana farliga ställen som Linnéagatan och teatergatan?? :P

Vad är det för minnseläckor du talar om?

15. icimasa

icimasa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skrev ett argt brev till HTC Support och fick detta svar..

Hej igen Martin Ny information säger, att även om vi inte kan säga ett specifikt datum för när uppgraderingen släpps beräknas den att börja ges ut i slutet av april. Den kommer då att ges ut via OTA - over the air. Om du då är uppkopplad mot internet med din telefo nå kommer du få ett meddelande på din telefon som frågar dig om du vill installera den nya uppgraderingen eller inte. Hoppas det här gav dig lite mer konkret information! Mvh Evelina

16. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Använder du påminelser i kalendern?

Bara för att com.android.phone inte krashar för dig så betyder det inte att buggen inte finns.

Finns gott om olika läckor, den enklaste att se är att HTCs tangentbord läcker två AssetManager och Asset instanser varje gång det visas eller ändrar layout. Kan man se om man kör "adb dumpsys meminfo com.htc.android.htcime" och sen visar tangentbordet och kör adb igen. Detta kan man repetera i det oändliga och antalet Assets och AssetManagers fortsätter att öka med två varje gång. Detta i sig gör väl egentligen inte så mycket för minnesförbrukningen, man behöver visa tangentbordet väldigt många gånger innan minnet tar slut, men det är iaf ett tydligt teckan på att allt inte står rätt till i HTCs kod.

17. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Finns väl ingen mjukvara som är helt buggfri och har man mjukvara spridd i miljontals telefoner så måste den antagligen genomgå en massa kvalitetskontroller innan man ger sig på att släppa den publikt.

18. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Självklart använder jag påminnelse också....

Du kanske borde lägga in Org. HTC igen och testa telefonen igen, ser att du kör aHero 0.7.1 enligt din info?

19. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör man hemkokta roms så kan man inte klaga på HTC tycker jag.

20. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon: