Ingen USB-anslutning till datorn

Diskussion i 'Samsung' startad av Till, 16 jan 2011.

1. Till

Till Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Min Galaxy Tab går inte att ansluta till PC:n med USB-kabeln. Jag har försökt olika inställningar, och resultatet är alltid samma: Galaxy Tab meddelar att USB-förbindelsen är upprättad och fungerar, men på PC:n händer ingenting - ingen masslagringsenhet dyker upp, och i Kies på PC:n finns inget tecken på att någon enhet är ansluten.

Jag har försökt:
    - Anslutning med Kies eller som USB-masslagringsenhet
    - Olika datorer med Windows XP och Windows 7
    - Datorer med och utan Kies installerad
    - Ansluta USB-kabeln först och starta Kies sedan, och omvänd
    - Ha ett MicroSD-kort i Galaxy Tab eller inte
    - Återställd Galaxy Tab till fabriksinställningar
    Det har aldrig fungerad. Någon som känner igen detta?

Funderingar:
    - Behöver man installera Kies på PC:n för att använda Galaxy Tab som USB-Masslagringsenhet, eller ska det fungera utan Kies?
    - Galaxy Tab:s internminne borde visst dyka upp som en masslagringsenhet på PC:n, och om det sitter ett MicroSD-kort inne så borde detta visas som en till enhet - korrekt?

Hälsningar

Till

2. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Prova avinstallera alla "okända enheter" och så i Windows. Avinstallera Kies med.

Kolla sedan så USB debugging på tabben är av. (Inställningar->Program->Utveckling)
    Du kan sätta på det sen igen om du vill ha det efter du installerat drivrutinerna.

Starta om datorn och installera sen drivrutinerna eller hela Kies om du vill ha det.

3. Till

Till Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag USB-anslutning - det var kabeln

Hej igen,

Tack för svaret, Alerion, men det var bara kabeln - provade med en annan kabel hos handlaren, och det gick som smort. Lurigt att Galaxy Tab meddelar att förbindelsen är upprättad trots att det inte kommer fram något till PC:n. Kabeln såg utifrån helt oskadd ut och har inte varit med om någon större påfrestning, så det var troligen redan trasig från förpackningen. Det fungerade dock att ladda med.

Till

P.S. Kan tillägga som svar på mina egna frågor att det fungerar precis som jag trodde, det behövs alltså ingen särskild drivrutin i datorn och inte heller Kies för att komma åt filsystemet på Galaxy Pad, om man väljer att ansluta som USB-masslagringsenhet. Som vilket som helst USB-minne altså...
    Det dyker upp två masslagringsenheter, en för Galaxyns internminne, en för MicroSD-kortplatsen (oavsett om det sitter ett kort i den eller inte).

Last edited: 17 jan 2011