Ingen wifi till chromecast

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av tomashag, 8 apr 2023.

1. tomashag

tomashag Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en Iphone där jag har delat ut wifi till en Ipad. Det fungerar, jag kan koppla upp mig mot internet på Ipadden. När jag startar konfigureringen av Chromecasten med Google Home på Ipadden så fungerar det till att börja med. Jag får frågan om det är denna Chromecast jag vill konfigurera så stämmer det med vad jag ser på TV:n. Sedan frågar den om jag ser en angiven fyrsiffrig kod på TV:n och det gör jag, men sedan kommer problemet. När jag tillfrågas vilket nätverk jag vill ansluta till så ser jag inte det nätverket som delas ut av Iphonen, bara ett annat lokalt nätverk. När jag då knappar in Iphonens nätverk och dess lösenord så ser jag på TV:n att den försöker ansluta till Iphonens nätverk men efter ett slag så ger den upp. Det hela har fungerat tidigare med en router som wifi-källa i stället för Iphonen. Jag har gjort en reset på Iphonen. Enheterna är alldeles intill varandra. Varför vill det sig inte?

Last edited: 8 apr 2023
  2. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 899
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Vilken generations Chromecast? Är det den äldsta varianten kan den inte ansluta till 5GHz. Skulle inte tro att det är det som är problemet, men prova i alla fall att om möjligt göra nätverket till 2,4 GHz.

Kristy och chraist gillar detta.
  3. tomashag

tomashag Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Som jag skrev är wifi-källan Iphonen och inte vet jag vad den kör på. Chromecasten är c:a 1 år gammal så den bör väl vara av en ganska sen generation.

4. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 931
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Under internetdelning bör du kunna välja om du ska dela över 5GHz, 2,4GHz eller bägge. Finns iaf under delning på android.

Kristy gillar detta.
  5. HakanC

HakanC Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Prova att göra reset på Chromecasten innan du startar konfigureringen av den mha Google Home
    Det brukar jag behöva göra med den jag har på landet när jag skall koppla upp den mot olika WiFi

Kristy gillar detta.
  6. JockePa

JockePa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag hade samma problem och jag ringde min support på Tele2 och de fixade lätt