Ingenium 2.3

Discussion in 'Övriga tablets' started by thaniz, Jul 18, 2011.

1. thaniz

thaniz Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Vad tror ni om Ingenium 2.3 plattan? 135 euro från chinavasion. Har aldrig beställt därifrån själv men har kompisar som gjort det och är nöjda med sina varor.

Jag söker en surfplatta för ca 150 euro. Vill ha relativt bra touch, och gärna 2.3 version. Jag har suttit och läst på ganska mycket idag om olika tablets, och den här verkar väldigt prisvärd enligt mig.

Länkar:

Ingenium 2.3 - Android 2.3 Tablet with 7 Inch Touchscreen (WiFi, Camera, HDMI, 4GB)

Chinavasion Ingenium 2.3 Android Tablet | TheTechJournal.com

2. Dimi

Dimi Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Den är hyggligt bra. Min har dock en egenhet och det är att den hänger sig. Inte jämt och inte hela tiden men det händer. Sedan har jag märkt att ibland så är nand minnet skrivskyddat vilket gör att man inte kan ladda ner appar, filmer och musik mm. Det tredje som jag finner störande är att jag inte hittar alla appar jag borde kunna hitta i market, det kan man säkert råda bot på men jag har inte lyckats än. Det fjärde är att mitt favorittangentbord messageease inte fungerar.

Jag har inte provat spel på den, så jag kan inte uttala mig om det.

Batteritiden är lite i sämsta laget tycker jag. Jag är heller ingen anhängare av apparater som har inbyggda batterier vilket denna har. Tycker det känns lite läskigt.

Med detta sagt är det ändå så att plattan går utmärkt att surfa på och jag tycker att skärmen är tillräckligt bra för att ligga i detta prissegment.

Köpt min hos tabletkungen och de har lovat att se över detta. Så jag kanske återkommer med mer info i annan tråd om hur tabletkungen hanterar supportärenden :-)