Inget internet med telia.

Diskussion i 'Desire Z' startad av NorthLion, 11 dec 2010.

1. NorthLion

NorthLion Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har köpt en Desire Z och stoppat i mitt telia kort men telefonen får inte tag på någon 3G uppkoppling. jag har pratat med Telia och de gav mig den här informationen:

010.254.254.254
    bärare: gprs
    apn online.telia.se
    startsida http://wap.teliamobile.se eller mobil.teliasurfport.se

Jag har försökt lägga in den som en AP men ingenting händer. Telia påstår att de inte har några inställningar att skicka ut.. vad kan jag göra?

2. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

3. ocke

ocke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Startat om telefon förutsätter jag att du gjort otagliga gånger redan.
    Ring telia och be dom köra en uppdatering av ditt abonnemang. Så dom kan köra en refresh genom sina växlar kan släppa då.

Annars så är det väl att testa ett nytt simkort och se om det släpper. Vad står det under anslutning för datapaket?

4. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag hade ett liknande problem med min wildfire. Om du går in i "Åtkomstpunktsnamn" och sedan kollar du vad det står under "APN-typ, står det "default"?. På min stod det något helt annat, när jag ändrade till "default" fick jag uppkoppling till telia.

5. pysen

pysen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade också problemet att min telefon plötsligt tappade dataanslutning.
    Jag har också telia.
    I Inställningar -> Trådlöst och nätverk -> Mobila nätverk -> Åtkomstpunktsnamn -> Telia online hade APN bytts ut från "online.telia.se" till "online.telia.se[disabled]" och APN-typ var bytt från "default" till "default[disabled]".
    Jag gissar att någon app har meckat med dessa. Genom att från Åtkomstpunktsnamn välja meny -> Återställ standardinst. rättades allt till automatiskt.